Kärleksrörs-systemet

Låt mig berätta om ett system som Jesus började bygga på.

Allt har sin ursprung någonstans.
Det finns egoistisk kärlek, som ofta dyker upp i porr sammanhang.
Det sorts kärleken immiterar Guds kärlek, men ger bara tomhet efteråt.
Guds kärlek startade i Guds hjärta och sprider sig idag omkring oss,
bland äkta vänner, bland personer som är beredda att uppoffra sin privata
tid och bekvämlighet för att hjälpa andra.

Den sortens kärlek har jag mest, fått känna av nu.
Tänk att få fungera som ett rör för Guds kärlek.
Vi alla behöver bli uppkopplade i detta Gudomliga kärleksrörs-system.

Om vi väljer att bara vara en burk, ikopplade i detta system.
Så att vi bara tar emot och inte ger vidare.. så blir inte vi tillfreds.
Vi behöver alla känna att vi kan vara till hjälp och nytta för att må bra.

Det räcker med att vara ett rör, dit det kommer kärlek, och kärlek slussas vidare.

Vi får inte vara uppkopplade med både väldens kärleksrörs-system och Guds.
För då kommer vi inte vara rena, och det vi skickar vidare blir inte Heligt.

I Sverige, mår många dåligt IDAG.
Hjälp mig att bygga på detta andliga kärlekssrörssystem,
genom att offra utav din tid och kärlek
för personer omkring dig.

--------------------------------------------

Igår när jag skrivit mitt blogginlägg och la mig,
började jag känna tacksamhet till Gud.
Det kom inifrån mitt hjärta.

Då visste jag att personer bad för mig.

Jag tror och hoppas, jag väntar och längtar
tills jag också får vara en del utav kärleksrörs systemet.

För det jag har nu, det räcker inte till.




Jag kan alltid vända mig till Gud.
Han som skapat mig med detta behov,
men vi måste veta om det.
Att det är VI som är förmedlare till Gud.

Profetsior, kärlek.. osv.
det är oftast via andra människor GUD ger böne svar!!!!
Du behöver inte be om att få vara i Guds bruk.
Det är bara att börja att vara det.

I need U

1 Jan

Hej jag känner igen din längtan, mitt i vår faders eviga flöde av villkorlös kärlek vill jag vara, i en enhet av människor som inte kan eller vill bygga hinder för kärleken pågrund av sin längtan efter en allt närmare relation med honom, som är skaparen av allt som är gott, utan istället rikligt bevattnar jorden där det ser ut att behövas. Guds stora kärlek och frid till er.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: