Gud har hemlisar

Hej!
Såg fram emot att ha en dag med Gud idag.
Men det är inte enkelt.. somnade utav uttråkning.

Jag vet inte hur man gör.
Dom flesta som ger sina dagar till Gud (firar sabbath) dom är inte själva.

Det är  något speciellt med att vara i grupp,
det är liksom där Guds kärlek och kraft kan manifisteras på ett sätt som
är Gud till behag.. inte oss i första hand.

En judisk rabbin lärde mig att det är större och mer värdefullt att ha gäster,
än att känna Guds närvaro!
Gud är ju överallt redan oavsett vi känner det eller inte.

"Där två eller tre är samlade..där är jag mitt ibland dem" sa Jesus.

Ibland har Guds närvaro kommit starkt till mig, i min ensamhet
då har jag alltid velat ringa vänner och be dom komma så dom också får känna Hans närvaro.
-Delad glädje är dubbel glädje.

Jag tror ändå att Gud sa några saker till mig idag som jag vill dela med mig av.

Alla små händelser är viktiga i det långa loppet.
Så Gud måste vara med i dom också.

När vi möter på saker som vi inte förstår, och som Gud inte ger respons över,
så kan det vara så att Gud vill hålla det hemligt.
För skulle han avslöja oss varför det händer, så skulle inte det ge oss den
effekten som Gud planerat att händelsen ska ha.

t.ex.
Om någon upplever sig vara långt ifrån Gud, och ensam..
Så kanske Guds mening med det är att vi ska börja söka oss närmare Honom.
-Skulle han avslöja sig att Han redan är nära, då skulle vi inte bli så engagerade i
att söka oss närmare Honom.



Massor av kärlek
<3
//J.M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: