INTERNET som satans verktyg.

Härligt att "mötas" här igen.
I den virituella verkligheten!!!


Det är ju en konstig plats att mötas på egentligen, internet.
Förut vart jag rädd när jag tänkte på att varje internet sida börjar på www,
bokstaven w, V, står för 6 i Hebreiskan, så alla sidor börjar på 666. :)
-Betyder det att Internet är djävulens påhitt och vilseleder oss?

Även om det vore så, så är VÅR Gud så stor, att det finns inte ett ställe han inte finns :)
Vi är och lever i Honom.
Jag tror internet är ett satans verktyg till att få människor bundna till olika synder,
på internet kan man hitta de mest sjuka sidor.
Jag blir ledsen när jag bara tänker på detta.
Människor kommer in på internet för att fylla sina sexuella, "hemliga" fantasier.
Se orena filmer, bilder, noveller, utveckla tankar och få kontakter som inte är bra.

DET MÅSTE VI SLUTA MED I JESU NAMN!

Som Paulus skriver, (eller ber någon att skriva) i Jaak 1:14-17
-det börjar i tankevärlden, och när du sedan förverkligar det du tänkt blir det en synd,
som för till dödsriket.

Vi som kristna, måste ligga steget före. Vi ska vara ett ljus för världen.
Utan ljus ser man inte vart man ska gå.

-Inget som binder en människa gör denne lycklig i slutändan.

KANSKE HADE JESUS INTERNET, OCH ANNAT MED PORRSAKER I TANKARNA NÄR HAN SA:
Matt 5:28  -Jag säger er: Var och en som med begär ser på en kvinna har redan begått äktenskapsbrott med henne i sitt hjärta.

-Redan att titta på en kvinna med åtrå, är att "ligga med henne"

Såhär är det för vissa, i sin ensamhet när man tror ingen ser och vet (Gud ser ju, och vet)
söker det man är intresserad av på tex google,
hittar någon sida som är intressant som får en människas lust att vakna till liv.
Personen känner sig tillfälligt tillfreddställd.
Människan börjar bilda nya tankebanor i sin hjärna,
man börjar tänka mer och mer på egocentrerad tillfreddställelse.

I slutändan, kan en människa inte hålla sånt för sig själv,
på något sätt visar det sig att människan hållt på mycket med orena saker.
Den kanske t.ex börjar relatera till sexuella saker i sina facebook inlägg,
och i verkligheten tar den gärna upp just sådana saker.

Någon av er tänker -En sen då? Vad spelar det för roll???

Det spelar stor roll, för Gud har menat ditt sexliv, att vara mycket MYCKET bättre en så.
Ord hit och dit, bilder, filmer... Man blir fast i en cirkel som inte tillfredställer på djupet,
som Gud har menat att vi ska bli när vi hittar oss en fast livspartner!

Släng bort allt sådant som gör dig beroende,
porr, spel..... ja vad finns det mer!? självmords-sajter, satanistiska sajter.

Vi kristna kallar detta för VÄRLDEN.
Vi människor är även ANDLIGA väsen och ande-världen är det verkliga livet.
det är ursprunget till allt. Vi ska bli tillfredsställda på djupet, enda i själen.

Det ska vara KVALITE, äkta kärlek.
Du utnyttjar personen du tittar på sexuellt på nätet,
och den uttnyttjar dig. Det är inte äkta kärlek mellan er.
-Är det så du vill ha det???

Gud har något så mycket bättre för dig. Misströsta inte.
De som litar på Gud och väntar på Honom sviker Gud aldrig!


Psa 38:18   Jag bekänner min skuld och sörjer över min synd.

Psa 130:5  Jag väntar på HERREN, min själ väntar, och jag hoppas på hans ord.

Psa 40:2  Han drog mig upp ur fördärvets grop, ur den djupa dyn. Han ställde mina fötter på en klippa och gjorde mina steg fasta.


Om du känner nu, att du håller på med sånt på nätet som du inte borde,
och att du vill hitta en bättre väg, bli fri och få sann kärlek.
Så säg det till Gud, be om förlåtelse och be honom om hjälp att bli fri från
begäret.
Vårt ansvar är att när tanken/frestelsen kommer så ska vi säga nej redan då.
Tillslut bildas nya tankebanor i din hjärna och du blir fri.

Tankeställaren:

Matt 5:29  Om ditt högra öga förleder dig till synd, så riv ut det och kasta det ifrån dig! Det är bättre för dig att en av dina lemmar går förlorad än att hela din kropp kastas i Gehenna (Helvetet).

Hur kan ett öga förleda en människa till synd? :)
-Det förstår vi väll alla att ett öga inte har sin egna fria vilja.
Men ögat är ett hjälpmedel för dig till att hamna i frestelse om du ser på fel saker.

Om du tittar på fel saker, hjälper det att riva ut ögat? :)
-Jag vill inte säga att det Jesus säger är fel, det är det inte.
Men iställetför att riva ut ditt öga kan du ju göra dig av med sådant som för dig till synd.
Internet, tv, dvd.. Eller vad som helst.

Ja om du inte hellre river ut ditt öga förståss. ;)



Massor av sann, ren vilkorslös kärlek till dig.
<3
//Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: