Rädsla, motsatsen till tro?

Hej!!!
Jag kom över detta ord idag:

1 Joh 4:18  Rädsla finns inte i kärleken, utan den fullkomliga kärleken driver ut rädslan. Rädslan hör ju samman med straff, och den som är rädd är inte fullkomnad i kärleken.

I förregår fick jag ett profetiskt budskap från Gud, började skriva ner den här på bloggen,
någon kanske han se den.
Men när jag började leta efter bibelord som skulle bekräfta att det var "bibliskt"
tröttnade min hjärna. -Jag tog över det Gud påbörjat.
Och snart började jag tveka.. nämen tänk om.. b.la

Oh! Just idag pratade Simon (ungdomsledare) på Söndagsmötet om att tro handlar om att lita på Gud.
(hoppas han också kikar in hit ibland :) )

Känner du igen dig käre läsare, att ibland kan vi bli rädd för att någonting inte är från Gud,
och om man i detta sammanhang relaterar till bibelordet ovanför..
Så är vi rädd att det blir negativa konsekvenser av våra val.

Men det hänger inte på oss!
Det hänger inte på dig!
Det hänger på DEN EVIGE, ALLSMÄKTIGE.

Skulle HAN låta det hänga på dig, så skulle han inte vara den hjälpande fadern för oss.

Hur är det då med stora beslut i livet?
-Om du är Hans barn, och ber att "ske din vilja i mitt liv".
så måste vi också tro att den är Hans vilja som sker, och inte vår.

ALLT varje SEKUND är ett mirakel, glömmer du det gå och ta en titt framför spegeln och stirra tills du börjar känna att det är otäckt och övernaturligt med en varelse av kött som kan tänka prata osv.
Hela ditt liv är ett avancerat konstverk, varje person i ditt liv, har Gud satt i ditt liv för ett syfte.
Även de du känner att du hellre skulle vara utan. Kanske speciellt dom,
för som jag i förra inlägget skrev, så visar vi GUD kärlek genom att göra goda gärningar för andra människor.
Du kan komma närmare Gud genom de svåra människorna han har satt i ditt liv,
om du hanterar dessa på rätt sätt.

Om du just nu, står imitten av två svåra val, och du kan bara välja ett utav dom.
Ska vi veta, Gud har redan valt åt oss i förväg,
om det handlar om tex vilken skola du ska börja i,
sök på båda..
"Börja rulla på bollarna så ser du vilken boll Gud fortsätter att rulla och vilken som stannar."


Hur ska du som bara är ett Guds-barn, kunna veta alla gånger vad som är rätt?
Jag är säker på att Gud låter oss göra felval, och misstag också, för
att lära oss :)


I slutändan, så vet du att när det är Guds vilja,
känner man lung och frid över saken.
Nu ska jag lägga ut det profetiska inlägget.

För att visa att JAG LITAR PÅ GUD, jag tror på Honom!

@-&--

//Johanna M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: