Profetiskt: -Till dig som är trött på någon person.

Behöver inte be om Guds ledning i inlägget denna gång.
För jag har redan fått det jag ska skriva om!

Jag är så otroligt tacksam och glad över att jag får skriva till er,
och att just du läser! :)
Har har fått mest possitiv kritik på inlägg.
Men jag tar emot tacksamt både negativ och possitiv, för att kunna utvecklas.

Det jag har fått att skriva om idag känner jag är profetiskt.
Det är skrivet till alla som är trött på någon i sin omgivning.

------------------------------------------

Kanske är det så att du utan att förstå varför, bara stör dig på en person.
Eller så har du anledning.
Vilket det en är, så är sanningen den att den känslan är INTE från Gud,
och du måste omedelbart lägga undan dom tankarna!

För det första, som jag tidigare skrivit, är varje människa en unik individ som Gud skapat.
Om vi älskar Gud, är vi SKYLDIGA att älska allt han skapat, ja alla.

Om du utan orsak stör dig på en person, så sitter felet i dig själv,
då är det någonting i personen som PÅMINNER dig om något som du inte har bearbetat hos dig själv.
Detta är sanningen.
Du kanske inte kan "trolla bort" känslan, men du får be Gud om förlåtelse för detta
varje gång det händer.
Det är som med svordomar, i början säger man orden för att man är van,
men varje gång man sagt det kommer man på "ajdå.. nu sa jag det igen!"
Tillslut hinner du tänka "ajdå nu var det påväg.." innan du ens sagt det.. Och sedan slutar även det!!!! :)
Du skapar nya tankemönster i hjärnan.

-Halleluja!! Vi har fått makten att styra våra tankar och vårt känsloliv!


Nu till dig som stör dig på en person p.g.a det den GÖR.
Du har en person i din omgivning, och du tycks störa dig på det mesta den säger och gör.
Du kanske blir irriterad på dess närvaro.
Du tröttnar på personen och vill helst undvika den, kanske t.o.m inte ha någonting med denne att göra.

Jag vet hur tungt och jobbigt det är med en sådan person i sin omgivning, det käns hopplöst.

Det jag vill säga till dig är, att -det handlar inte om vad personen gör.
Utan att -du har inte accepterat själva personen.
Detta är sanningen.
Om du tänker efter så vet du, att om någon person som du tycker om,
skulle gjort precis samma sak så skulle du tagit det på ett helt annat sätt!

Vi människor, SKA och FÅR inte tröttna på varandra (!!!),
Gud har skapat alla så som Han VILL att domn ska vara!
Däremot kan vi tröttna på omständigheter kring en person.


Ju mer vi har emot en person, desto mer är det vår plikt att
vara god mot den personen.

Besluta dig NU för att älska den här personen.

Ger dig några hjärtan som kanske hjälper till på traven:
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3!! ;)

Detta var vad Guds Ande lärde mig idag.

Nu vill jag tillägga BIBELORD som bekräftar detta:

(denna var med i förra inlägget också, men kände att den passade bra här med)
1 Joh 4:20  -Om någon säger att han älskar Gud och hatar sin broder, så är han en lögnare. Ty den som inte älskar sin broder som han har sett, kan inte älska Gud som han inte har sett.

@-&--

Mat 5:40  Om någon vill ställa dig inför rätta och ta din livklädnad, så låt honom få din mantel också.
Mat 5:41  Om någon tvingar dig att gå med en mil, gå två mil med honom.


@-&--

Luk 6:33  Och om ni gör gott mot dem som gör gott mot er, skall ni ha tack för det? Så handlar också syndare.

@-&--

Luk 6:37  Döm inte, och ni skall inte bli dömda. Fördöm inte, och ni skall inte bli fördömda...

@-&-- Matt 5:44  Jag säger er (Jesus): -Älska era ovänner...

Och sparade min favorit (i setta sammanhang) till slutet, den som ska sätta sig fast i ditt minne:

Mat 5:23  Därför, om du bär fram din gåva till altaret och där kommer ihåg att din broder har något emot dig,
Mat 5:24  så lämna din gåva framför altaret och gå först och försona dig med din broder, och kom sedan och bär fram din gåva.

Låt mig säga vad jag tänker om detta otroliga bibelord!

För det första står det inte NÄR DU HAR NÅGOT EMOT... Nej, det står faktiskt
om någon har något EMOT DIG!
-AMEN!!! Bjud ut den som hatar dig på middag! ;P

För det andra, det där med "gåva vid altaret" Här pratas det om en offer-gåva till Gud.
Hur kunde Jesus säga så när han själv skulle bli offret, så att inga mer offer skulle behövas?

För dig som inte visste, så håller kristna fortfarande på med offer idag. :)
Men i en annan form. En BÖN är ett offer tex.
Vi offrar vår tid till Gud... osv. Kan inte gå in djupare på detta denna gång.

Men rent översatt till förståerlig Svenska, så står det faktiskt att:
Innan du kommer inför Gud, ska du gå till din broder/syster som har något emot dig och förstona dig med denne!!

Helt otroligt!!!!


Jag älskar er allihoppa! Med Guds Heliga rena kärlek.




Med vänliga hälsingar er / Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: