Se Gud i den materiella världen

Godmorgon, Goddag, Godkväll eller Godnatt! :)
Välj själv vilket som passar dig bäst! :)
För mig är det morgon.

Såhär på morgon när jag är nyvaken, känner jag mig oftast extra andlig.
Man vaknar ur nattens medvetslösa tillstånd, och får nytt tillfälle att
återigen uppskatta allt man har omkring sig.

Morgonens andliga tankar handlar om hur vi kan se Gud i den materiella välden.

I Bibeln står det att Gud är en ande, (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!! !! Ursäkta alla utropstecken, men jag kom att tänka på att om Gud är en ande, hur kan man då göra skillnad mellan Den Helige Ande och Gud...OM INTE DOM ÄR SAMMA? :), nåja ska inte tänka högt på min blogg det stör harmonin, fast ni kanske som jag gillar när det är lite personligt, udda, orginal!) ;)

-Då tar jag om det! Gud är en ande och vi ska tillbe honom i vår ande.
Endå är det Gud som skapat den materiella världen, format den.
Om Gud som skapat det materiella,
och dessutom skyddar det..
(För skulle demoner få göra som dom ville skulle dom förstöra allt Gud skapat,
även till den minsta bakterien. Dom avskyr allt som har med Gud att göra, speciellt oss människor för vi är Hans AVBILDER.)
DÅ MÅSTE Gud ha kontrollen över det materiella och vara Herre över den också.
Jag såg en filmklipp i förregår på Youtube, där man hade studerat stjärnors och planeters rörelser flera tusen år tillbaka, och kom fram till att när Jesus föddes så var just en planet eller stjärna ovanligt nära vår planet.

Typiskt ateist skulle nog tänka "Ja men där ser ni, det var inget övernaturligt med stjärnan heller"
Men mirakeltjejen tänker att det måste varit ett förutbestämt mirakel ;)

Redan då planeten som skulle synas vid Jesu-födelse, redan när den skapades måste Gud
ha planerat dess riktning, rörelsehastighet o.s.v

Det är lätt att hamna i en "ond cirkel" "jude wannabe" (älskar Judar) att man bara vill hitta Gud utifrån,
känna Hans närvaro, se under, tecken osv.
Men allt det där har vi redan omkring oss och I oss.
Förutbestämt. Din kropp skulle inte kunna röra sig självmant en millimeter utan livsanden.

När det gäller oss människor, är det svårare att veta om allt är Guds ledning eller inte då vi fått den fria viljan.

Därför käre läsare, måste vi förstå och lita på att när vi älskar Gud högst utav allt, med kropp (tex. gärningar) ,själ (tankar, ord) och ande (?)
-Då har Gud makten att leda oss, som han vill.

Vi behöver inte hela tiden få bekräftelse och söka bekräftelse från Gud, bevis till att Han är med och nära.. Vi måste lära oss att lita och tro på att Han använder oss när det passar Honom.
Självklart utan att bortse från att fortsätta söka Hans ansikte, studera bibeln och sådant.

Varför ska det vara nödvändigt att läsa Bibeln, om vi endå aldrig kommer förstå Gud, och när Han endå använder oss när Han vill?
Svaret på det min älskade vän :) tror jag är att Bibeln lär oss, (förutom mer om Gud och Hans vilja och stärker vår tro) så lär den också
Hur vi ska hantera vissa situationer.. Det kan handla om allt från hur du ska vara mot din granne,
eller hur du ska driva ut en andemakt från en person. bl.m.m.a  (bland mycket mycket annat.) ;)
BIBELLÄSNING ökar vår kunskaps förråd på ett sådant sätt som leder till att Gud vill och kan
använda oss MER.



Dont worry, God knows how to handle every earthly issue. :)


<3<3<3
Ber om ursäkt om mina inlägg börjat bli flummigare,
med sidotankar och oväntade fördjupningar, massor med smilisar osv..
Jag blir friare när jag känner mig lycklig.
Och det är jag!

Björnkram till alla som vill ha! :)
och dom som inte vill, kan åtminstonde få denna ros.

@-&--

//Johanna M





Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: