Hur lätt det blir fel.



Hej mina kära blogg-läsare!
Mina älskade bröder, systrar och ni som inte ännu kommit till tro!

(så brukar min nät-pastor Markus säga) :)

Bilden är tagen hos några utlänningar som inte kan Svenska.
Det är en tvättmaskin, och på den en dunk med spolarvätska som är tillför Bilar.
Bilden kan anses en aning humoristisk men detta är verkligheten.
Så mycket kan gå fel här på jorden.
-Om man inte har rätt sorts kunskap.

Eftersom syftet med min blogg är mirakler och Jesus,
vänder vi nu blicken mot honom.

Går det att ta fel på vem Jesus är, vad han vill osv?
Ja.. absolut går det!!!!

Mark 12:24  Jesus sade till dem: "Tar ni inte fel, just därför att ni inte förstår Skrifterna och inte heller Guds makt?

Jesus vill att vi ska förstå Skrifterna och känna Guds makt.

Men hur kan vi känna Honom och det om vi inte studerar Guds ord,
om vi inte har den Helige Ande med oss.
HUR KAN VI LÄRA KÄNNA GUD OM vi inte SÖKER HONOM!?

Om den här utländska vännen som hade spolarvätska på tvättmaskinen, hade kunnat
Svenska, så hade han förstått att badrummet kanske inte är den rätte platsen för
det här medlet.
Jag sa till denna vän, att det var spolarvätska.. osv.
Vilken tur att jag kunde läsa! :)

Vilken tur att Gud gett oss LÄRARE och LEDARE, som kan förklara saker till oss,
som kan hjälpa oss.
Framförallt ska vi tacka för Helige Anden som Jesus skickat ner till oss.
Utan den skulle vi inte ens kunna begripa evangeliet.

Bibeln uppmanar dig och mig att SÖKA Guds ansikte.

Börja studera Bibeln nu, min älskade vän.
Hur ska du annars veta att du tillber rätt Gud och på rätt sätt?

Den som gör fel med flit, blir straffad..
Enligt detta bibelställe blir även den som inte vet att den gör fel blir straffad
men inte lika hårt.
-Luk 12:48

Låt oss lära känna Jesus och sträva efter att bli lika honom!
Låt inte dagarna rinna iväg.
Varje dag varje stund är en gåva Gud gett oss,
en minut till att söka Hans vilja, Hans ansikte.
Detta är inte bara viktigt, detta är NÖDVÄNDIGT!!!!!!!

Matt 7:21  Inte skall var och en som säger 'Herre, Herre' till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja.

Matt 7:13  Gå in genom den trånga porten. Ty den port är vid, och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går fram på den.
Mat 7:14  Och den port är trång, och den väg är smal som leder till livet, och det är få som finner den.


Matt 7:22  Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar?
Mat 7:23  Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa!

Mat 7:19  Ett träd som inte bär god frukt blir nerhugget och kastat i elden.


Matt 7:24  Den som därför hör dessa mina ord och handlar efter dem, han liknar en förståndig man som byggde sitt hus på klippan............när stormen komm...


Mat 7:7  Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er.
Mat 7:8  Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas.

Massor med kärlek och respekt.
//Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: