Mina ideer om hur jag vill ha det i himlen.

Igår kväll kom några vänner hem till mig och vi såg på en dokumentärfilm
som heter -En glimt utav evigheten. Om Ian McCormacks händelse, då han dog och fick se andra sidan.
Den är bara 40 min lång,
värt att ses!!!!!!!!!!!!!!

Del 1
http://www.youtube.com/watch?v=xE9SkjFVBiw

(klicka själv på del 2 efteråt osv... tills du sätt hela filmen!)

Filmen stärkte min tro, ibland känns Gud så långt ifrån, men nu förstår jag "igen" :)
Att han håller koll på även mig, och tar hand om mig.

Joh 14:2,3  I min Faders hus finns många rum. Om det inte vore så, skulle jag då ha sagt er att jag går bort för att bereda plats åt er?
Och om jag än går och bereder plats åt er, skall jag komma tillbaka och ta er till mig, för att ni skall vara där jag är.


Jag vill skriva en glimt utav "min evighet" så som jag önskar och vill det ska vara! :)


Jag börjar med mitt hus:


Ytterdörren är full av diamanter, rubiner och sådant i olika färger och storlekar.
Jag vet inte hur jag vill att huset ska se ut, och rummen riktigt.
Stort och ljust, bara.
Jag har bara koncentrerat mina tankar på det som skulle göra mig glad.
Jag har massor med olika instument, elgitarr vill jag också ha.
När olika personer kommer och hälsar på hos mig, så kanske dom vill spela något,
och vi skapar ett band, och gör låtar till Gud. När vi övat klart ska vi gå och spela den till Gud från våra hjärtan.
Gud blir så glad så han blir tårögd, och kramar om oss alla efteråt.

En garderob har jag också, med olika klänningar.
En för varje dans, eller dans-stil.
En klänning ska vara guldfärgad som skiftar i alla färger,
jag ska göra en dans till Gud, och jag hoppas och ett utav dans "stegen" är att jag hoppar högt upp i luften,
och snurrar.. Kanske flyger det glitter runtomkring mig från min klänning när jag är uppe i luften och snurrar en längre tid, med uppsträckta armar.

Sen har jag tavlor på väggarna,
tavlorna ska vara bilder på mina favoritställen i himlen.
Och jag kan gå in i tavlan.
Om någon råkar komma hem till mig och jag är på stället i tavlan, då kan dom se mig där och komma dit också,
om dom vill.

Jag vill att mitt vardagsrum ska ha stora fönster så man ser ut, och en jätte stor jätte skön soffa
som kanske 20 personer får plats att sitta i.
med håriga kuddar, och alla möjliga sköna. Jag vill ha det ljust i mitt hus, men jag själv gillar ha färgglada färger på mig.

Mina 3 katter som jag haft här på jorden, ska vara där också.
Den gråa (Salomon) hans trista gråa färg ska ha nu den vackraste färgen av dom alla tre.
för den glimmar och glittrar i alla färger.

LEKPARK för vuxna:


Jag gillar fysisk aktivitet, så jag vill ha en jätte jätte stor studsmatta någonstans nära som jag kan hoppa med och ha roligt med så många vänner som möjligt, den kan ju också finnas på en gemensam lekpark :D
Och jag vill ha något stort att klättra i! och mycket annat roligt att leka i och med.

Jag kommer ha så roligt så jag skrattar så tårarna sprutar.

Hälsa på hos annat folk i himlen:


Jag vill hälsa på hos mina grannar och alla er som läser min blogg,
och se hur ni bor. Om du tex är en person som gillar att måla,
så vill jag måla en tavla med dig till Gud.
Och för Gud gör det inget om man är dålig på att måla, han ser att jag gjort det från mitt hjärta.
Inget blir fult eller dåligt. Där finns många fler färger en vad det finns här på jorden.

Om du gillar skriva, så kan vi skriva en dikt tillsammans till Gud...
Alla ord, kommer ha mycket större kraft och värde, det kommer finnas fler ord där också.

Jag kommer kunna spendera lång tid hos varje människa, för det finns så mycket roligt att göra och upptäcka.
:) Med varje individ blir det alltid unika upplevelser, för vi alla är olika och tänker olika,
och ju fler personer man är tillsammans desto mer avancerat blir det, ännu mer unikt.
(hoppas du förstår)

Jag kommer äntligen kunna vara så kärleksfull mot alla personer, som jag egentligen vill vara här på jorden,
men det missuppfattas så lätt.
Jag kommer kunna gå runt o krama och pussa och säga "Jag älskar dig!" Till alla! :D <3
Och ge dom massor med komplimanger, och sprida kärlek på olika vis.

ÄNGLA VÄNNER:


Sen har vi änglarna där uppe också.
Jag ska vara med i en utav änglakören. :)
Den som sjunger sådan musik jag gillar best, den mest levande och livfulla kören.
Men sen ska jag även sitta någonstans på något underbart ställe och intervjua
en ängel, fråga vad den fått göra under alla dessa år... osv.
Jag är HELT säker på att jag får höra helt fantastiska berättelser.
.................

Detta är vad jag tänkt ut denna morgon.
Jag ville skriva ner så att jag inte glömmer.
Nu får DU gärna berätta hur du vill ha det! :D

Och vägen dit, till himlen.
Den går genom tron på Jesus.



Jes 62:2,3  Hednafolken skall se din rättfärdighet och alla kungar din härlighet. Du skall få ett nytt namn, som HERRENS mun skall bestämma.
Du skall vara en härlig krona i HERRENS hand, en kunglig huvudprydnad i din Guds hand.





HIMLA-KRAM

<3
// Johanna M
= Glädjensdotter


















Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: