Svälj Jesus och bli en fullvuxen person

Hej och hjärtligt välkommen!!! <3

Gal 5:24  "-De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär."

När jag var liten svalde jag en kärna en gång, äppelkärna.
När jag gjort det kom jag på, att den växer till ett träd.
Jag blev ledsen och rädd.
Tänkte att det kommer växa ut grenar ur mina öron osv.
Ville inte alls ha ett träd i mig.

Med Jesus, är det tvärtom.
Jag har "svalt" Honom, när jag valde att tro på Honom som ung (ursäkta yngre!!) :)
Men då ville jag inte att Han skulle växa i mig, ta över mig.
Inte förrens nu, det senaste året framförallt,
har jag låtit honom ta över även det mest kära jag hade i mitt liv.
För att det inte var Hans vilja.
Stegvis låter jag Honom att ta mer och mer plats i mitt liv,
tack vare det behärskar jag mig, och skriver inte alla gånger sånt jag velat på Facebook,
jag låter bli att säga saker, och göra saker. Som jag helt naturligt gjort innan.

För att jag sätter Honom först av allt i mitt liv.
Hans vilja.

Ibland mår jag dåligt som alla människor ibland gör,
haft mycket svår ångest.
Men innombords har jag känt ljus, glädje och lycka även under de svåraste stunderna.
Det hade jag inte innan jag hade Jesus.
Då var det helt mörkt och hopplöst.
Man KAN vara lycklig, fast allt inte är bra!!!
-När man har Jesus.

Att jag blir mer lik Jesus, innebär inte att jag försvinner.
Det innebär att jag blir en "fullvuxen" människa, som Gud vill att alla vi ska bli.
Hans kärlek får mer plats i mig, och jag blir en person som kan sprida kärlek.
Bibeln pratar om att det bör växa "andliga frukter" i oss.
En frukt är det viktigaste, det fantastiskaste, underbaraste som alla träd kan
frambära.
Hela trädet är skapat bara för fruktens skull. (klart trädet har andra syften också, men frukten är den värdefullaste delen, den innehåller kärnan)

Gal 5:22-23  "Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning."

Det innebär, att dessa är saker som vi i oss själva inte har.
Vi kan känna dessa saker ibland,
men att BÄRA dessa är mycket mer en att bara KÄNNA dessa.
När du BÄR dessa blir dom en DEL UTAV DIG!


Så när människor pratar om troende som bär andliga frukter säger dom tex:

"-Det är en kärleksfull person, som jämt är glad!"
eller kanske
"-Vilken otrolig självbehärskning personen har, jag skulle själv drämt (slagit) till för länge sen!"
"-Han är en lugn och väldigt snäll person, honom kan man lita på!"

Kan du bara fantisera dig själv som ett träd, som bär frukter.
Frukterna du bär är tillför andra.
Så andra kan ta del utav dina frukter och njuta utav dom.

På detta sätt visar Gud ännu en gång för oss att sann kärlek är att

Tänka på den andra i första hand

Om alla levde som Gud ville, skulle ingen känna sig utanför, aldrig.
Världen skulle vara en lycklig plats full utav kärlek.

Och det kanske största och underbaraste med allt detta är
att Gud känner dig mer en vad du ens känner dig själv.
När du söker Hans ansikte och gör Hans vilja när du "prioriterar" GUD,
kommer han "prioritera" dig. Han har makten att uppfylla alla dina drömmar,
och Han kan göra det långt mycket bättre, en vad du kan drömma om!!!

Matt 6:31-33  Gör er därför inte bekymmer och fråga inte: Vad skall vi äta? eller: Vad skall vi dricka? eller: Vad skall vi klä oss med?
Efter allt detta söker hedningarna, men er himmelske Fader vet att ni behöver allt detta.
Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.








"käre JAHVE, hjälp mig och blogg läsaren att bli mer lik dig. Amen!"
<3

Tackar Gud för även detta inlägg, hoppas att du tyckte den var läsvärd!
Lyssna jätte gärna på låten jag lyssnade på under tiden jag skrev inlägget,
den inspererade en del utav det jag skrev:

JAESON MA "LOVE"
http://www.youtube.com/watch?v=73kZ6wBoqTk

//Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: