Andevärlden -där allt börjar.

Hej min älskade medmänniska!
Med glädje vill jag dela med mig av någonting som blivit
klart för mig, men som ännu inte har blivit klart för oss alla.

Innan jag tar fram några bibelverser som bevisar att
allt börjar i andevärlden, vill jag först ta något exempel ur verkliga livet.

Allt har sin början i det osynliga.
Tänk dig att du säger något smått elakt till en person, kanske t.o.m kallar den för något.
Det är inte vad vi gör i vanliga fall, hoppas jag.
Men varför och hur kan det komma sig att det hände just nu?
Varför just mot denna person?

Det är för att vi i vårt inre kände något, som vi bekräftar genom ord/handling.
I det här läget kanske det handlade om att vi var arg på denna person.
Det hade alltså redan hänt i tystnadens rum, inuti oss.
Man kände ilska, ilskan visade sig i vårt sätt att reagera..

Många av oss vet inte om, och har inte tänkt på att
1 Kapitlet i 1 Moseboken,
handlar om när Gud skapade allt genom ord
(Alltså i andevärlden)
Inte förrens i Kap 2, började allt formas!

Ett starkt bevis på detta blir om du jämför 1:a med 2:a kapitlet,
i kap 1 skapar Gud människan SIST AV ALLT! (1 Mos 1:1-2:4)
i kap 2, är människan bland det FÖRSTA som kom till i den "synliga" materiella världen.

Gud skapade allt genom ord som kom från Hans hjärta.
Likaså, kan vi få saker att hända, när vi säger saker.

Vi kan hoppa enda fram till Nya testamentet och se när Jesus säger:
Matt 15:18. "-Men vad som går ut ifrån munnen, det kommer från hjärtat, och det är detta som orenar människan."

Och Paulus skriver: (typiska stället)
Ef 6:12. "-För vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna."

Det handlar alltså i grund och botten om världen som inte syns, andevärlden.
För det är den verkliga världen.


Om jag har gett mitt liv till Gud, är min kropp Hans tempel.
Då bor Hans ande i mig.

Egentligen finns inget köttsligt i den här belysningen (som jag tänt i min blogg nu. ;) )
För allt köttsliga har sitt ursprung i andevärlden, och hos dig i din ande.

FÖR allt som sker i köttet är en BEKRÄFTELSE på vad som skett i andevärlden!
Om jag HOPPAR utav glädje och ropar -HALLELUJA!!! till Gud,
så är det en "köttslig" bekräftelse på vad som redan hänt i andevärlden.
Du kan be mig att vara tyst och lugna ner mig men det påverkar inte ett dugg
vad jag bär i mitt hjärta, i min ande.
(det är sällsynt man visar något i köttet som inte stämmer med det inre)

En annan person kan gå omkring med ett vapen (eller annat tokigt).
Det är inte själva vapnet som är felet,
det är personens hjärta/ande som behöver förändras, bli helad.
Du kan inte säga åt personen att göra sig av med vapnet.
och tar du vapnet, är risken stor att personen endå skaffar sig en ny.
Skillnaden måste ske inuti personen, så den gör sig av med felet själv!

Är säker på att felet URSPRUNGLIGEN ligger i andevärlden, inte i köttsliga..
och jag och Paulus är nog inte osams i den frågan, även om han varnar för det köttsliga.. ;)

Se själv:
Kol 3:5 "-Döda därför era begär som hör jorden till: otukt, orenhet, lidelse, lusta, och girigheten som är avgudadyrkan." (!!!)


Sammanfattning:

-Det som uppenbarar sig i köttet är bara en spegelbild utav verkligheten.


BLI INTE ARG på en person, utan att först studera grunderna, orsakerna, "andevärlden"
till varför personen gör/handlar på ett sätt!
Personen kanske gör det renhjärtat, helhjärtat, med hjälp utav Guds ande,
det som du tror är något fel i första seendet!

Eller kanske behöver personen andlig hjälp i form utav dina böner, iställetför tillrättavisning.

Din "heliga vrede" blir resultat-lös om du riktar din ilska på fel sak.

<3 <3 <3 <3 <3 <3

EN SAK KAN HA FLERA VINKLAR, SE DETTA EXEMPEL:
Långt ifrån ser det ut som en profilbild av en gammal man.
På närmare håll ser man vad det verkligen är.
Ännu närmare sätt, så ser du t.o.m ansikten på himmelen.



Massor med kärlek
Gud välsigne dig, din dag, ditt liv och allt du gör.
Ber om beskydd över ditt andeliv.
/Johanna M

Ps: Här är en otrolig länk, med snurrande bollar, vars riktning DU KAN ÄNDRA
Men din tanke-kraft bara.
(Inget magiskt, bara att du lurar hjärnan med dina tankar)
http://www.magi.nu/synvillor/kraften.shtml
1 Jennie

Tack Johanna för dina inlägg! Då man läser dem så får man alltid något att tänka på som är till uppbyggelse för ens liv och vandring med Gud. <3 Blir upplyft verkligen. Du är bra på att blogga o skriva vardagligt, men ändå så mycket sanning o skarpt som välsignar, tror jag, många som läser (iaf. mej! ). Till skillnad från många bloggar så skriver du inte egocentriskt utan med Gud i centrum!



Tack!

skriven
3 Jonatan

Måste bara instämma med Jennie, din blogg är verkligen underbar läsning för själen. Som nyss återvänd så hjälper det verkligen att läsa din blogg. Flera saker jag läst i din blogg har jag behövt läsa ,din inspiration är sannerligen från vår store Gud. All lycka och välsignelse till dig.

skriven
2 Johanna M

Oh vad glad jag blir att höra! Tusen tack!! :)

Kram!

skriven
4 Johanna M

Jonatan och Jennie, det ni säger värmer inte bara mitt hjärta, utan även min ande och min själ!

Jag tackar er för att ni tog er tiden att ett uppmuntrande ord till mig.

Jag tar emot, och skickar vidare tacken till vår underbare Skapare!

<3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: