Är du trött på livet? kan du t.o.m säga att du hatar ditt liv?

Älskade läsare.
Jag tror att många, förvånansvärt många är trötta och missnöjda med sina liv.
De känner sig meningslösa och njuter inte av var dag som Gud i sin nåd ger oss.
Trots att vi tror på Jesus, har fått frid med vår skapare,
så har vi en inre rastlöshet.
Med så mycket brist på kärlek, och motstånd på olika sätt
tröttnar vi.
Vi har tröttnat, jag har inte bara känt mig less på livet.
Jag har kännt hat till att behöva leva.

Tårar, ångest.. längtan efter mer av Gud.

Jag vill säga ett par saker till er, och framförallt till dig som känner igen dig på något vis.
1.) Gud tar bort dig från jorden när Han vill. Då får inte ta självmord!!!
Rom 14:7  Ty ingen av oss lever för sig själv, och ingen dör för sig själv.
Rom 14:8  Lever vi, så lever vi för Herren. Dör vi, så dör vi för Herren. Vare sig vi lever eller dör tillhör vi alltså Herren.

2.) Vi ska ta allt från Gud!
När Job förlorat sina älskade barn, när han misst sina djur.. När hans vänner och hans fru var emot honom
och han var full utav sjukdom, så att han kände smärta konstant och hans vänner inte ens kände igen honom.
Tror du att han hatade sitt liv?? Hata är ett milt ord i hans berättelse...
Vad bad han till Gud när han fick reda på en del utav sakerna?
Job 1:20  Då reste sig Job, rev sönder sin mantel, rakade sitt huvud och föll ner på marken och tillbad.
Job 1:21  Han sade: "Naken kom jag ur min moders liv, och naken skall jag vända tillbaka dit. HERREN gav och HERREN tog. Lovat vare HERRENS namn!"

Han tackade Gud mitt i det också.

VAD KAN DET BERO PÅ ATT VI KÄNNER OSS LESS PÅ VÅRA LIV?

-Kärlek är en kraft... men det är även hat!
När vi är totalt less på någonting, kan vi känna hat.. och det kan vara som den sista energi-stöten
som hjälper oss att påbörja något nytt.
Hat är ett negativt betonat ord, men behöver inte vara negativt alls.
man kan hata det som är ont.

Hat är INTE motsatsen till kärlek, motsatsen till kärlek är LIKGILTIGHET.

Gud lät farao känna sig less... efter 10 plågor.
då tröttnade han och lät israeliterna lämna Egypten.

Vi känner samma sak, och med det kan vi lämna något gammalt och påbörja något nytt.

Joh 12:25  Den som älskar sitt liv förlorar det, och den som hatar sitt liv i den här världen, han skall bevara det och vinna evigt liv.

Luk 17:33  Den som vill bevara sitt liv skall mista det, men den som mister sitt liv, han skall bevara det.

......................................

Jesus som har kontakt med kärlekens källa, han uppmanar oss att hata våra liv och mista det!
Inte för att vi ska ta livet av oss.
Utan för att vi ska ge upp vårt eget och börja leva FÖR HONOM!

Jag skulle kunna skriva en lång lista på ideer jag får..
på saker som hur vi kan börja leva för JESUS.
Men jag vill att H.A ska leda dig och insperera dig ist, så inte inlägget blir alltför långt.

En sak kan jag tipsa om..
Läs Jesaja 58 .....

Jag hatar livet. Gud låter mig känna så.
För att Han vill att jag ska börja leva och göra mer för Honom.

PS: Gör inte saker av egen kraft bara, utan gör det när Gud ger dig kraften att göra saker.
annars blir det inte välsignat och det slutar med att du känner dig bitter på Gud och ännu mera less.
Som Kain och Abel... Båda ville offra för Gud, den ena gav vad han själv ville ge (det tog Gud inte emot)
medans den andra gav vad Gud ville ha.

GUD som fått oss känna hat för livet, kommer också ge oss tillbaka livsgläljen,
välsigna oss och ge oss allt vad vi behöver. När vi börjar söka och vilja uppfylla hans vilja! <3



//Johanna Mikkola
1 Sara Lönnmyr

Det som driver oss är kärlek eller rädsla....därför finner jaf dessa ord som motsatser. Men rädsla kan ge uttryck i likgiltighet.

skriven
2 Johanna.M

Gud är kärleken, vi som tror på Honom ska drivas av kärlek och vi har ingenting att vara rädda för.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: