Andevärlden hur mycket påverkar den? Del 1

Välkommen!
Jag ber Guds ande vara närvarande och insperera mig även när det gäller detta inlägg.
I Jesu namn. Amen.


Jag är en andligt känslig tjej, låt mig berätta lite om mina erfarenheter av ANDEVÄRLDEN för dig.

Om du någongång känt att varje dag ser likadan ut.. 
att vi är som i ett stort ekorrhjul som gör samma snurr dag efter dag. Eller kanske vecko/månadsvis.
Så har jag iallafall känt, men så plötsligt har atmosfären "nivån" plötligt ändrats, över mitt liv.
Jag känner det andligt.
Jag behöver konstant förnyelse och skulle gå under i deprission om det inte hände förändringar omkring mig.
Uppdatering. :) På alla plan, utseendet, lägenheten, maten, andligt..

Har du tänkt på och känt att alla tankar och ord skapar känslor.
Och ibland är det som att man känner en helt ny känsla, oftast i en ny situation. ?
Ofta när man drömmer om sin egen framtid, så käns drömmen obehaglig.
Det är så annorlunda.. atmosfären och situationen är helt ny.
Sen när det väl händer är det inte lika obehagligt, för man har mognat in i den.

Jag har gått in i rum med rökelser och känt en helt ny atmosfär..
Otäck sådan.
Eller varit hemma hos en muslim som aktivt praktiserar sin tro.
Skräckinjagande!!!

Hur mycket än idag liknar gårdagen och dagen innan,
så är varje dag helt ny och precis vad som helst kan hända när som helst.

I andevärlden sker det saker omkring oss hela tiden
och den världen når in, på insidan av oss också.

Låt mig berätta ett expl.
Igår hände det något helt otroligt,
det är dock inte första gången jag är med om det.

Jag träffade på en person, som har haft det jätte svårt i sitt liv den senaste tiden.
Hela personens utstrålning var något helt annat än vad den är i vanliga fall.
Hennes närvaro var tung, energikrävande.
Det var jobbigt att vara i hennes närhet!
När hon skulle gå, ville jag krama om henne och när jag gjorde det hände något otroligt.
Jag kände i min ande hur hon mådde osv.. Allt gick på en hundradelssekund och jag fann mig
står gråtandes.. inte för min skull. Men för hennes.

Hon trodde ju att jag grät för att jag mådde dåligt över det som hänt,
men sanningen är den att i andevärlden tog jag på mig en del utav hennes börda.
En del utav hennes inre gråt och tårar som hon inte släppt ut.
Efter ett tag när hon gått, mådde jag precis som innan hon varit här.
Men jag är helt övertygad om att hennes hjärta var lite lättare när hon lämnade min lägenhet.

Rom 12:15  "Gläd er med dem som är glada, gråt med dem som gråter."
Det är inte lätt att sätta sig in i en annans liv och börja gråta bara för att bibeln säger det.
Gal 6:2  "Bär varandras bördor, så uppfyller ni Kristi lag."
Hur kan du bära en annan persons hjärtesorg?

Vi kan frivilligt göra detta.

Det jag skriver kanske låter sinnessjukt.
Men vi är också andliga varelser och behöver lära oss hur andevärlden fungerar.

Vill du höra mer?... låt mig skriva en del 2...
<3





//Johanna Mikkola
1 Kauko Antbacke

Tack Johanna - känner igen mycket av det som du beskriver så klokt och klarsynt.

skriven
3 Sara Lönnmyr

Skriver igen ine för att kritisera utanför att jag vill ge dig ett vidare perspektiv. Jag läste om vännen du omedvetet tröstade. Denna form av "smitta" finns i den övriga världen med. När jag började Massera så sa min kollega till mig. Glöm inte tvätta dig ordentligt när du massserat. Jag svarade att jag tvättar mig ordentligt. Ja sa han men du måste tänka på att släppa kunden i din tvätt för kundens dåliga energier smittar. Jag lydde hans råd. En dag hände något märkligt. Jag fick ont i knät vilket jag aldrig har annars. Klagade hos min kollega som frågade vad jag gjort. Utan att tänka så svarade jag för två veckor sedan masserade jag en kille men svårt knäproblem. MIn kollega skrattade åt mig och undrade hur det gick med handtvätten han för länge sedan påminnt mig om.

Efter någon vecka kommer min kollega full av frustration jag har ont i knät. Jag masserade kollega. Efter en vecka till så tittade vi på varandra. Det här är smitta som vi nu för fram och tillbaka vi struntar i våra onda knän. Smärtan försvann. Överföring av energier finns......Så de gäller att vara vaksam. Jag säger inte att din väns energier på något sätt var skumma. Men du är säker på att det var Gud. Som läsare så ser jag på det utifrån ett mänskligt perspektiv och då blir det utan omsvep utan onda andar vilket vi absolut kan bortse ifrån en fullt NATURLIG reaktion. Det ät nämligen så vi människor reagerar. mvh Sara

skriven
2 Sara Lönnmyr

Det finns två drivkrafter i livet (tre) kärlek och rädsla. Jag finner alltså dessa två ord som motsatser. Men Rädslan ka ngöra oss likgiltiga.

skriven
4 Johanna. M

Det du kallar för "energier" är vad kristna kallar för andemakter. Sådana tvättar man inte bort med vatten och tvål.. Sådana befaller man lämna i Jesu-namn.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: