Vill du bli en stark Gudskvinna/man?

Nu är det så mina vänner, att jag hittade en lägenhet som jag vill ha!

Mina krav var
1.) Rätt sida av stan
2.) Ljus
3.) plats att dansa :)

Var och tittade på 7 st, men bara en av dom fyllde alla krav.
Men den skulle inte bli ledig förrens den 1 Aprill...
Det är ju rena Aprillskämtet att behöva vänta så länge!!!!

Nåja, Gud är på min sida.. verkar det som, för jag fick denna lägenhet i förregår!
2 månader i förväg.
(,: Visst är Gud god?

Jag hörde om en liten pojke vars sudd kommit bort, ja..
och han bad till Gud om att få hitta den, och sen hittade han den.

Jag som är skeptisk av mig, började genast tänka, men det måste väll endå inte ha varit Gud!?

Men nu är jag överbevisad, utan Gud skulle du inte ens hitta din egen näsa :)
Utan förstånd hade killen glömt vart han letat och kanske glömt att han letade,
utan ögon hade han inte kunnat se sudden som han hittade,
och utan handen, kunde han inte plockat upp sudden där han hittade den.
... Så Tack Gud för att pojken hittade sin sudd! :)

Vi är ju Guds avbilder.. (1 Mos 1)
Så om vi har ögon, måste vår skapare kunna veta vad det är att se,
om vi har alla 5 sinnen, måste också vår skapare ha dom.
Om vi har känslor, personlighet...
Skulle då inte Gud ha det?!?

Detta är en mycket mäktig upptäckt, för när du
inser att Gud faktiskt har känslor och personlighet,
så börjar ju vi vilja få reda på vad han har för känslor och varför.

NÄR DU gör Guds vilja, oavsett du tror på Gud eller inte,
så välsignar Gud dig!
Jag vet en tjej, som hörde en låt som berörde hennes livssituation väldigt mycket.
Hon älskade låten så mycket, att hon gjorde en dans till Gud med den.
Första gångerna hon dansade den, grät hon.
Det var så känsloladdat, så djupt och vackert.

Gud tog emot den och välsignade den!

Varje gång hon dansar den för folk, berör det personernas hjärtan
på ett övernaturligt sätt. För att den är välsignad.

Samma är det med dig om du är predikant, evangelist, missionär,
radio-talare, journalist, dagisfröken.... arbetslös..
Om du gör Guds vilja, blir det en övernaturlig dimension
över det du gör. Som lämnar spår i andras hjärtan.

Lyssna på sådan musik Gud tycker om, så kommer du att uppleva
övernaturliga saker.
Titta på sådana tv program (om det finns?!! fråga Gud!)
Gör ALLT för att uppfylla vad GUD vill...
Då kommer DU att bli en Gudsnära person.. som går är och lever under en 
mäktig smörjelse... Hans Ande, blir din bästa vän.

Då blir inget omöjligt för dig. 




er/ Johanna M


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: