Tacksägelsens kraft!

I natt, vaknade jag upp.
Gud var så nära.

Ju närmre Han är en människa, desto smutsigare känner man sig.
För han är Helig och perfekt.

Hörde den vackraste kvinnostämma sjunga till mig:
"-Hoplesness leads to living waters"
Jag minns inte andra versen, men jag minns melodin.
Det var Gudomligt!!!

När det känns totalt hopplöst,
då är våra andliga "sensorer" som mest aktiva,
När ingenting i världen tycks ge hopp och trygghet.
Då riktar man blicken mot den andliga världen,
och det är då, man kan hitta till det levande vattnet.
(källan till livet, till glädje och lycka som aldrig tar slut)

Under natten i en dröm var det någon som läste ur bibeln till mig,
jag fick samtidigt se som i en film, det som lästes upp.
Det var ur något utav de 4 evangelierna,
saker om Jesus blev mer levande en någonsin.

Det var då någon knackade, 4 knackningar, och jag vaknade.

Jag började tacka Gud.

Jag fick vetskapen om hur kraftfullt det är när vi tackar Gud.
Ingen andemakt kan stoppa ett tack som går upp till Gud.

Sedan dess har jag bara tackat.
Och tacksamheten i mig växer, och på något vis går den hand-i-hand
med kärlek.
Känner så stor kärlek till människor.
Nästan speciellt för dom som inte förstår mig, som inte accepterar mig.
Jag tackar bara Gud för dom, och mäktiga saker händer inom mig.

Det finns ingen i hela världen som jag är lika hård mot som mig själv,
kraven är höga på mig själv, därför har jag också svårare att acceptera och älska mig själv.

Men när jag under tacksägelsen kände hur det började bubbla kärlek till alla människor,
(speciellt dom jag har svårt med)
kände jag också att jag älskade mig själv.

Bilden nedan påminner oss om, att i Guds närvaro, är det alldeles speciellt.
Han är ingen buske, men varje liten växt ropar:
"-GUD HAR SKAPAT MIG!"
Han är så stor, att Han kan använda vad som helst för att föra fram sitt budskap,
sin vilja.. Växter, djur (åsnor) och t.o.m små bebisar.
Här talade Gud till Moses genom en buske som brann, utan att brinna upp
och gav Moses sitt livs största uppgift.
Föra Judarna tillbaka till Israel.




Bön:
Gud, du är allsmäktig och endast du.
Jag tackar dig nu för personen som hittat in på min blogg,
jag tackar för att du har skapat en sådant mirakel, som personen är.
Varje person är så unikt skapad med sin egen röst, tankar, egenskaper.
Det är så lätt att tycka illa om en person när man inte förstår sig på
denne.
Jag ber i Jesu namn, stor välsignelse över personen som läser!
-Framgång i relationer! Bort med missförstånd, onda avsikter
och elaka tankar som är riktade mot henne/honom.
<3<3<3<3<3<3<3<3
Du är en fantastisk Gud! TACK för denna person!! <3
Tack för att du ger oss dessa dagar att leva,
varje dag ger nya möjligheter att komma närmare dig.
Hjälp oss Gud med detta, det är så mycket som står i vägen.
Jag älskar dig Gud.
I Jesu namn. Amen.



I Kärlekens namn // Johanna Mikkola


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: