LAGARNA GÄLLER :) men inte på samma sätt.

HEJ!!!!!!!!!!! :)
Vilken fantastisk morgon! :)
Vaknade med syster Delila bredvid mig, höll om henne, klappade hennes hår o smekte på hennes kind.
Sedan spelade jag harpa, så mjukt o fint jag kunde, sjöng försiktigt..
Så hon kunde få en skön uppvakning till lovsång och finska barnsånger.
När jag tröttnade råkade jag sätta mig rakt på en godispåse som tydligen låg i soffan, lätet sabbade allt det fina.
Hon blev ju rädd! Stackarn.
Och jag bara skrattade :)

IDAG vill jag skriva vad jag tänker om Gamla testamentets lagar, och förordningar.
Jag förstår inte varför endel av mina kära systrar och bröder tänker att
Jesus har dött, så vi behöver längre inte följa lagen!?
Hans död betalade våra synder, och synder är att INTE följa det Gud vill.
Lagarna kom till utav Guds egna vilja.

Menar ni som har den åsikten att NU NÄR JESUS DÖTT för er skull,
är det HELT OKEJ att döda, stjäla, ljuga osv? :)

Du svarar nej, men varför tycker du då att det är ok att tex strunta i Sabbathen och sånt då?
Den är faktiskt den 3:dje av alla 10 budord.

MITT sätt att se på det hela, är att vi är inte längre under lagen.
Förut var det våra GÄRNINGAR som räddade oss människor,
men nu är det Jesus.

Men Han säger:

Matt 7:21. Inte kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja.

Matt 12:50. Ty var och en som gör min himmelske Faders vilja, den är min broder och min syster och min moder."

Är det inte Guds vilja att vi ska följa de 10 budorden???..
Och gamla testamentet, i allt förutom syndoffer, och straffen.
Stenande och sådant...
(För där vet vi ju att Jesus dog för ALLA!)

SKA VI inte nu ska följa lagen för att vi VILL,
för att vi älskar Gud, för att han är bäst utav allt!?
..och inte längre för att det är ett måste, för att bli räddad.

Gud förändras inte, han har sagt vad han vill.
Och vad vi blir välsignade av att följa.
Det är inte min tro, att nu kan man strunta i gamla testamentet,
för att Jesus har dött för våra synder.

Tvärtom, nu har vi ännu mer anledning att följa dom!
Det för oss närmare Gud, och ger oss glädje, trygghet.
Just nu firar jag Sabbath, dom som firar den blir välsignade.
(-Psalm 19:8-12!!!!!!)
(Jes 58:13,14)
(-Ps 25: 10)

Det känns som det är öppen himmen ovanför mig, mellan mig och Gud,
jag dansar, lyssnar på musik, studerar Guds KRAFTFULLA ord!
Och är glad och lycklig över att ha minst en HELdag (tills solen går ner vid ca 16)
med en LEVANDE GUD!!!!!!!!!!!!!!!!! <3



<3<3<3<3<3<3<3<3<3



/JOHANNA.M

1 Maria

Like! :D

skriven
3 Anders Branderud

Hej Johanna!

Roligt att du kommit till insikt om att Skaparen vill att mänskligheten ska fira Shabbat!



Enligt den hebreiska Bibeln – som en del kristna kallar för ”GT” – så ska Mashiach – Messias - och hans efterföljare observera direktiven i Torah – ’Moseböckerna’ - och undervisa andra att göra detsamma. Se t.ex. Yeshayahu -”Jesaja”- 9:6 på hebreiska enligt etymologi – ordens ursprungliga betydelse - och kantillation av den judiska Bibeln. Obs. enligt numreringen i den hebreiska texten, vilken skiljer sig mot den kristna numreringen.



Det hebreiska ordet som används är mishpat. Du kan lära dig mer om innebörden av ordet mishpat i denna artikel (på engelska): Länk [not 1]. Du kan även få reda på definitionen genom att slå upp alla de mer än 400 verser som innehåller det ordet i den hebreiska Bibeln.



Alltså, om man vill följa Messias, så måste man observera direktiven i Torah – mångdubbelt fler än 10.



Allt gott!



Shalom,

Anders Branderud



Not 1: http://followyeshua.com/2011/01/06/yeshua-oral-torah-and-kosher/

skriven
2 Johanna

Tack!!!!!!!!!! <3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: