VARFÖR GUD?!

Vi alla hamnar i smärtfyllda situationer ibland,
det som varit framför mig extra mycket de senaste dagarna är
Judar som dog i förintelsen.
Det kunde lika gärna vara du eller jag som ligger i ett rum fullt utav andra personer
och vet att man snart kommer att dö, gråter ut till Gud och undrar "Varför!?"

Det kan vara just du som läser detta, eller jag som efter ett tag får ett samtal
med doktorn som bekräftar att man har cancer i kroppen..
Och hur man än ber till Jesus om helande, så händer ingenting och man dör.

Det kan vara mitt eller ditt barn som blir påkört i framtiden..
eller precis vad som helst.

Den kärleksfulle gode Gud, som alla kristna målar upp, tycks inte längre kännas snäll och
rättvis längre.
"Varför ska detta hända mig?" .. "varför just jag?"

Men det är inte synd om oss, det är inte vi som är i centrum.
Det är GUD som är i centrum.
Att många Judar fått dö, handlar inte om att alla dom varit mer syndiga än någon annan..
Bland dom fanns ju även små barn och bebisar.
GUD såg att det var bäst så, det skulle leda till något som Han såg var gott.

Det är en stor ära för mig som människa att få en speciell uppgift utav Gud,
att inte bara leva ett vanligt svenssonliv och dö nöjd och tjock.
Det är något enormt att vilja ge bort sin bekvämlighet för Den Allsmäktige.

Vi alla är i behov utav Hans nåd -VARJE DAG.
Vi kan aldrig förstå Honom, och därför behöver vi leva i en konstant fruktan för Honom.
En RESPEKT.
tar vi emot det goda utav Honom, måste vi också kunna ta emot det svåra,
vi lever inte vårt eget liv.
Våra liv ägs utav JHVH.

Om vi inte lär känna Honom personligen, så vi vet vilka saker Han blir arg över om vi gör.
För det kan vi vara säker på att det finns mycket i våra liv som Han har orsak att bli arg över.
Jesus dog för att vi ska bli förlåtna våra synder,
men Han tog inte på sig den tuktan som tillhör varje Guds barn.

Sluta aldrig att sträva efter att göra dig av med saker i ditt liv,
som inte ärar GUD.
Då kan du vara säker på att du lever i Gudsfruktan,
och om du än får en dödlig sjukdom och dör.
Så vet du att du älskade Gud mer än något annat och det är vad GUD kräver utav oss.

Vad som en händer, kan du somna in med ett inre leende,
för Guds frid och glädje finns i ditt hjärta.

2Co 8:8  Jag säger inte detta som en befallning utan för att pröva om också er kärlek är äkta, när andra visar en sådan iver.

Psa 78:50  Han gav fritt utlopp åt sin vrede, han skonade inte deras själ från döden utan prisgav deras liv åt pesten.

Psa 78:37  Deras hjärtan var inte uppriktiga mot honom, de var ej trogna mot hans förbund.
Psa 78:38  Men han är barmhärtig och förlåter missgärning, han vill inte förgöra. Många gånger höll han tillbaka sin vrede och lät inte hela sin vredesglöd bryta fram.

Ecc 9:1  Allt detta har jag grubblat på och jag har prövat allt detta: Att de rättfärdiga och visa och deras gärningar är i Guds hand. Kärlek eller hat - ingen människa vet vad som ligger framför henne.

Detta är dödens ängel som står i tjänst hos GUD den Allsmäktige:



Gud var mig nådig, om den är skriven efter din vilja välsigna detta inlägg,
Må den beröra varje läsares hjärta på det sättet som
du Herre ser att denne behöver..


// J.M

Sång på Youtube som berör detta ämne:
http://www.youtube.com/watch?v=dr9e639d1Js
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: