Min nya kallelse

På julaftons-natten, så åkte jag och min vän Simon in till stan,
till kyrkan.

Gud hade bara en liten stund innan vi åkte lagt en sådan saknad efter Honom i mitt hjärta,
så jag kunde inte behärska mig utan ville be och umgås med Herren.
Jag var lite besvärad över att det var sent och hus-folket ville snart gå och sova,
medan jag mest bara kände för att be högt, så det passade mig ypperligt att få åka in till Pingstkyrkan där eretreaner (afrikaner) samlats för ett möte över natten.

Där var inga Jultomtar eller Julgranar, julklappar eller någonting som hade med Jul att göra överhuvudtaget.
Istället var där människor på knä, på golvet.. med ödmjuka hjärtan inför vår Herre skapare.
Där var både skratt och dans, och tårar i nöd.
.. nöd för Sveriges folk.
Det är den bästa presenten för Jesus, MÄNNISKO-SJÄLAR!

Vi var bara 4 stycken "Svenskar" där, (om jag nu får kalla mig svensk :) )
och Gud belönade oss för att vi åkt dit.
Vi 4 som en traditionell hednisk-festdag åkt in på natten,
för att vara där folk samlats inför Gud fick en sällsynt fin upplevelse.

Gud ville tala till var och en utav oss genom profetiska budskap.
Anden kom starkt över oss och budskapen var underbara!

Jag fick veta att min Herre, vill använda mig i flera länder.
Det är ingen uppgift jag ser som lätt på något vis.

För det första måste jag få en nöd och KÄRLEK för just de människor som bor i landet jag ska till.
Utan det är jag bara en skrällande symbal, eller vad det nu står i Ordet.

Jag som är så otroligt känslig för atmosfärer och andevärlden,
finner det obehagligt att komma till nya länder.
Bara i närheten utav en flygplan, så kan jag känna av andevärlden i ett annat land,
det landet dit flygplanen ska åka.
På arlanda blev jag fylld utav fasa när jag var i närheten utav flygplanet som skulle till
Saudi-Arabien.
USA och Kina är också länder jag inte alls vill åka till.
Men frågan är inte vad jag vill, utan vad GUD vill.

För det tredje så är jag en "liten" ung kvinna, som redan under mitt
24 åriga liv, har varit med om så mycket hemskheter som få samlar på sig
under hela deras livstid.
Jag känner mig inte säker och trygg ensam,
GUD har beskyddat mig från mycket.
Men det går emot hela min natur att åka ensam till ett främmande land,
för att berätta om Jesus.
Jag menar, jag känner mig inte ens trygg ute på stan här hemma i Sverige!
...

Dagen efter denna profetsia om att jag ska åka till FLERA länder,
så sitter vi och tittar på ett Tv-program från Kina.
Den handlar om bambu-träden.
Allt dom använder den till, hur och alla insekter och djur som har med trädet att göra.
Låter kanske inte som ett nödvändigt program att se på men där satt vi som fastklistrade.
När de nämnde att dessa tror att människans ursprung är från bambuträdet,
och att de hängde upp människans aska upp i träden när de dött
Fick jag en otrolig nöd i mitt hjärta.
Det började med några tårar tyst för mig själv.

Men Gud hade nu gett mig en sådan kärlek och nöd för dessa stackare som
avgudade bambuträd och inget visste om vår gode Gud och Jesus..
så mitt gråt ökade och blev snart så högljutt från hjärtats djup så jag fick dra mig undan för att
gråta på knä vid min säng istället.

Jag skämdes över mig själv.
"Vad är det med mig??" Tänkte jag, varför reagerar jag såhär stort?
Ett litet tag tänkte jag på att gå till de andra och be om ursäkt.

Men vad är det för ide med det,
det är ju den Gud vill att jag ska vara..

en Johanna som brinner för att sprida evangeliet i olika länder.








Rev 3:8  Jag känner dina gärningar. Se, jag har låtit en dörr stå öppen för dig, en dörr som ingen kan stänga, ty din kraft är ringa och du har hållit fast vid mitt ord och inte förnekat mitt namn.
Rev 3:9  Se, jag överlämnar åt dig några från Satans synagoga, några som säger att de är judar men inte är det utan ljuger. Jag skall få dem att komma och falla ner inför dina fötter, och de skall förstå att jag har dig kär.
Rev 3:10  Eftersom du har bevarat mitt ord om uthållighet, skall jag bevara dig och rädda dig ur prövningens stund, som skall komma över hela världen och sätta dess invånare på prov.
Rev 3:11  Jag kommer snart. Håll fast det du har, så att ingen tar din krona.




Med kärleksfulla hälsningar
syster// Johanna M







Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: