Homosexualitet

Hej mina kära medmänniskor!

Vi alla hamnar i tillstånd av prövningar,
och sådana tillfällen då vi får välja mellan att göra Guds vilja eller köttets vilja.
Det kommer lite då och då under hela livets gång.
För vissa handlar det mest om sexuella saker, för andra kan det handla om alkohol, droger m.m

Jag ska nu skriva ett utav dom, homosexualitet.
(men inlägget kan hjälpa andra saken man också kan bli beroende utav)

Detta är ett mycket känsligt ämne, och känslig fråga!!!
Vissa kanske väljer att inte tro på Gud, just därför att i GT (Gamla testamentet) kan vi läsa om att
homosexualitet inte är något Gud accepterar..

Du som är homosexuell känner att det är en naturlig del utav dig,
skulle du inte få utöva din sexuella läggning skulle du inte känna dig lycklig.
Du tänker att du är den du är, och kan och vill inte ändra på den saken.
Du kanske inte har en minsta lilla intresse för personer av motsatta könet.
Du tänker att Gud har skapat mig sådan.

Men jag vet att det inte stämmer.

Detta är skrivet till personer som tror på Gud och vill att Hans vilja ska ske
i livet, trots att det skulle göra jätte ont och vara jobbigt.

Jag vill ge dig tröst och hopp.
Som det är nu kan du inte ändra på, varken åt höger eller vänster.
Om du försöker själv, kommer du att misslyckas.
Hur mycket du än vill, så går det inte.. för detta är ett problem som är på det andliga planet,
och då behövs det andlig hjälp.

Jag har haft ett liknande problem..
Jag hade en speciell dragning, jag kände det som en extremt stark andlig magnet t.o.m
en gång.
Mina tankar flög hela tiden åt en och samma sak.
Jag märkte tydligt att den var andlig, för den var så överdriven.
Jag kunde inte smita undan.
Ju mer jag matade mina tankar och koncentrerade mig på den saken,
ju mer tillfredställelse kände jag.
Men jag blev aldrig, aldrig nöjd.
Det tog så mycket energi utav mig och min vardag, att tillslut orkade jag inte ens med
att ägna mig åt det.
Men ändå fanns den där, och jag mådde dåligt om jag inte ägnade mig åt det.

Att säga ja till det, var som att säga ja till det ända (köttsliga) jag verkligen ville i livet.

Men jag hade redan på den tiden en övertygelse över att Gud finns,
och jag hamnade i en situation så jag var tvungen att välja.
-Gud eller
-Mina köttsliga begär

Jag sa så här att "jag kan inte stå emot, men Gud, jag önskar jag kunde för du är det värdefullaste och viktigaste för mig, jag vill att DIN vilja ska ske och inte min."
Gud hjälpte då, när dragningen var som starkast och släppte mig ur det.

1 Kor 10:13  Ingen annan frestelse har drabbat er än vad människor får möta. Gud är trofast, han skall inte tillåta att ni frestas över er förmåga, utan när frestelsen kommer, skall han också bereda en utväg, så att ni kan härda ut.

Alla andra synder är mot andra, mot Gud eller sina medmänniskor...
förutom sexuella synder, dom är mot ens egna kropp.

Det handlar inte bara om homosexualitet,
det finns extremt många olika saker man kan känna sexuell dragning för.
Saker, händelser, personer, allt allt allt!

Sexualiteten är speciell på det sättet att vi kopplar det med kärlek.
Vi tänker att det är den mest intima och äkta kärlek som finns.

Och det är det ju också menat att vara från början.
Gud har skapat oss med det behovet.

Men människor kommer med kärleksbrist och börjar i sina fantasier utveckla
saker som dom tror tillslut börjar tillfredställa det behovet.

Men när det inte är som GUD menat att det ska vara.

Mellan en man och en kvinna, i renhet och äkta kärlek.

Då kommer inte kärleksbehovet bli tillfredsställt,
utan tomrummet växer.
Det är precis samma som med droger.
Det kan ge en kortvarig lycka, men det ger mycket mer skada i längden.

Lev 18:22  Du skall inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt.

Rom 1:21  Fastän de kände till Gud, prisade de honom inte som Gud eller tackade honom, utan förblindades av sina falska föreställningar, så att mörkret sänkte sig över deras oförståndiga hjärtan.
Rom 1:22  De påstod att de var visa, men de blev dårar. ...
Rom 1:24  Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar.

Rom 1:26  Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga.
Rom 1:27  På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.
Rom 1:28  Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen.

1 Kor 6:18  Fly bort från otukten! All annan synd som en människa begår är utanför kroppen, men den otuktige syndar mot sin egen kropp.


Sak 13:1  På den dagen skall Davids hus och Jerusalems invånare ha en öppen källa till rening från synd och orenhet.



Matt 6:13  ....Och för oss inte in i frestelse utan fräls oss från den onde...

// Johanna M







1 Jan

Hej hej, jo jag håller med dej, och tillägger att med det i bakfickan så måste man väl säga att det är förkastligt att man viger två av samma kön i kyrkorna nu förtiden....man funderar ju på vilken herre dom har.

Det är ju inte bara så att man slipat bort det som är heligt....man har vanhelgat det....men det är ju bara min åsikt.

Måste bara tillägga att jag inte är emot människor med olika begär, vi är alla syndare, men låt oss fokusera på Gud för det är bara han som kan göra oss

fria.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: