Villoläror föds varje dag, sök sanningen och lev efter den.

Hjärtligt välkommen!
Gud har gett mig ett hjärta som hungrar efter Honom, efter sanningen.
Jag ställer frågor i olika grupper på Facebook och känner mig ibland helt förtvivlad.. över svaren!
Går ifrån datorn med tungt hjärta och gråter ut till Gud.

Kristendomen är inte vad det från början var.
Kristna är inte ens alla gånger personer som tror på en allsmäktig Gud.
Allt är som en ända röra, människor tror på bibeln på det sättet de själva vill.
De använder bara bibelord som passar deras sätt att se på Gud och livet.
Dom andra bibelorden bortförklarar dom.

Jag vill inte ens nämna något utav dom här,
jag får direkt yrsel när jag börjar tänka på allt sådant!
Det känns som en stormvind innuti mitt huvud. :(

1 Krön 28:9  Du, min son Salomo, må lära känna din fars Gud och tjäna honom med hängivet hjärta och med villig själ, ty HERREN rannsakar alla hjärtan och förstår alla uppsåt och tankar. Om du söker honom, låter han sig finnas av dig, men om du överger honom, då förkastar han dig för evigt.

5 Moseboken 4:29  Men om ni där söker HERREN, din Gud, skall du finna honom, om du söker honom av hela ditt hjärta och av hela din själ.
Deu 4:30  När du är i nöd och allt detta händer dig i kommande dagar, skall du vända om till HERREN, din Gud, och lyda hans röst.

Nya villoläror föds varje dag.
Vi måste pröva allt vi hör.
Därför har jag börjat ifrågasätta och pröva allt jag lärt mig,
"-är det verkligen Guds ord detta?!"

Jag vill uppmana även er andra att göra detta.
Och var redo att följa vad Jesus lär
även om vi inte förstår det och det är inte alla gånger är det bekvämaste heller.
Guds ord är ett tveeggat svärd..
Det gör ont ibland när man låter ordet gå in i hjärtat och rena oss.
(rent praktiskt när man läser och inser att man på något sätt lever/gör emot Guds vilja och väljer att förändras)

Bibeln.... ofelbar?
Då personer som inte är troende även fått vara med och översätta.
kan ord och namn bytts ut och tagits bort/lagts till..
Men det djupa budskapet det innehåller en kraft som är oföränderlig.

Nu har jag delat med mig av min frustration... :)
Nu ska jag som alltid, även ge tröst och hopp..

Att allt är som det är nu när det gäller kristendomen
är också något Gud tillåter.
Jag tror att inget kan hända som inte Gud tillåter, Han har all makt! Gud är den Allsmäktige.
Gud gråter över människans synd, men det står skrivet:
Orspr 16:4  HERREN har gjort var sak för sitt särskilda syfte, även den ogudaktige för olyckans dag.

Vi är bara hans barn...
om Guds ande bor i mig och i dig, så leder den oss till sanningen.
Det är inget jag förstår helt 100% hur det fungerar men
det står skrivet så jag litar på det! :)
Amen.

Jag är glad och stolt över att få tillhöra JESUS.



1 krön 16:10  Beröm er av hans heliga namn! De som söker HERREN må glädja sig av hjärtat.
16:11  Fråga efter HERREN och hans makt, sök alltid hans ansikte.


Kärleksfulla hälsningar // J.M
1 Maedlene Connelly

Hej Mirakeltjejen! Var inne och tittade lite på din sida här eftersom min bror tipsat mig om din insikt i denna blogg. Och jag är imponerad över din insikt samt din ärlighet. Och denna artikel där du talar om hur man kan gräva i bibelns frågor och samtidigt känna att man blir helt förvirrad känner jag är så rätt. Men jag vill samtidigt säga att det är Gud som vill ta dig till en annan nivå när han visat dig detta! Faktum är att som du säger är bibeln grundläggande budskap kärleken, och Gud har skrivit bibeln med Helig Ande som igenom bibeln snittar ut våra avsikter med vad vi gör. Därför finns motsägelserna. Går du och jag i Helig Ande lyssnar vi in vad som är rätt att göra i den speciella situationen när det gäller svåra frågor. Och vad allt hela tiden återkommer till är våra avsikter med vad vi gör. Kunskap är bra, men vi behöver skaffa oss en relation med Gud så vi känner Helig Andes röst när vi ska gå vår vandring här på jorden, precis som Jesus lyssnade in Helig Ande i allt han gjorde.Bibeln är en kartbok där du lär dig om Gud för att förstå att få en relation till honom, men tanken är att vi ska gå som Jesus när vi läst kartboken, direkt med kontakten med Gud genom Helig Ande. Och som vi ser att Jesus poängterar är lagen viktig men kärleken är viktigast, och det är upp till oss att känna in när Jesus(kärleken) är herre över lagen.

Gud älskar dig för att du med så rent hjärta söker honom, fortsätt med det och var välsignad och beskyddad i Jesu namn!

Mvh Maedlene

skriven
2 Johanna.M

Tack Maedlene! För ditt otroligt uppmuntrande och kärleksfulla kommentar!



Tackar GUD för en sådan syster som dig, mitt i internetvärlden! :)

Må Gud vara välsignad.

Och må Han välsigna dig och din bror, rikligen.

På alla plan, fysiska psykiska och andliga! :)

<3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: