Närma sig GUD del 4. -Gud blev arg på mig

Hej du otroliga skapelse!
Välkommen in hit till min blogg!


Gud är Helig (det käns roligt att säga så, för Helig betyder någonting som är nära Gud)
Gud är ren, i Honom finns inge synd.. Och i Hans närhet kan ingen människa komma med synd.
Tack och lov för Jesus! Genom Honom är vi syndfria!..

När vi, närmar oss Gud. Blir det helt naturligt att Hans godhet, renhet och kärlek lyser mer i oss och våra liv.
Utmed att vi kommer närmare Gud, så blir därför alla "svarta fläckar" synligare.

Ni har säkert hört om nära döden upplevelser, hur människor när de står inför Gud
känner sig fruktansvärt syndiga och orena.

Jag fick uppleva detta en dag.
Jag satt själv hemma och hade värsta kärleksstunden med Gud.
Jag grät över att jag älskade honom så mycket,
Hans kärlek och närvaro var hos mig på ett underbart sätt.
Jag var fylld från topp till tå med kärlek,
alla tankar jag fick, fick mig att älska Honom ännu mer bara.
och Han älskade mig. <3

När jag sedan avrundade denna härliga stund.
Ville jag ju förståss dela med mig utav den kärlek jag var fylld utav...
Det händer att jag skriver saker till mina vänner på Facebook,
och just då tänkte jag att jag skulle skriva till en ledare.

Jo.. Jag tycker det är en bra ledare, som är rolig och intressant att lyssna på och kan säga även saker som inte är bekväma att höra alla gånger.
Och eftersom jag inte känner så många ungdomsledare.. så tänkte jag att...
(Gode Gud hjälp mig att skriva detta om det är din vilja)
.....
Jag skulle skriva att jag tyckte att han var världens bästa *i det han gjorde*

Faktum är det, att jag inte bara tänkte skriva, utan jag skrev det också.
Helt renhjärtat och äkta sådär. Utan baktankar.

Jag och Gud hade precis haft vår "kärleksstund", så jag visste precis hur det kändes
när Gud visar kärlek. När Han är nära...
Men när jag skrivit detta på personens logg.
Känner jag hur tydligt som helst, hur Gud vänder ryggen mot mig,
eller liksom "backar"... för jag vet att Han såg mig, men han backade.

Ångesten började krypa närmare, och jag kände fruktan.
Gud var faktiskt arg på mig.
Jag kände det så tydligt att jag var rädd, och la mig ner på golvet.
"förlåt Gud!.. förlåt ...!"

Jag själv förstod inte när jag skrev detta att det skulle vara något fel,
men Gud i sin helighet, renhet uppenbarade för mig att det var faktiskt väldigt stort misstag av mig.

Nu är mina söta läsare säkert också lite nyfikna på VARFÖR Gud skulle tycka det var fel att skriva något så
fint till någon???

(Helige Ande jag ber att du påverkar att läsaren förstår detta på samma sätt som du hjälpte mig att förstå)

För det första, tyckte Gud att jag använde för stora ord..
när vi säger "HELA VÄRLDENS"... så innebär det att om vi inte vet vad HELA värdlen innehåller,
så LJUGER vi....

Gud är nogrann, och vi som är Hans barn, är Hans små "maskottar" när människor ser oss och vet att vi är kristna, så tänker de på Gud. Gud är därför nogrann med hur kristna ska bete sig... Inte överdriva, inte ljuga osv....Vi ska vara LJUS för världen, som får människorna bli avundsjuka och också vilja ha det vi fått.
Men beter vi oss dåligt, så vill de inte ha med oss eller med Gud att göra.

För det andra.
Det jag sa, det var som att jag upphöjde honom, ja eller knäböjde mig inför honom.

Vi kristna tror att vi kan göra saker i våra hjärtan utan att göra det rent fysiskt.
Tex. be till Gud.. Gud hör våra tankar..
eller.. ropa till Gud, i våra hjärtan.. osv..

Och Gud lärde mig att det jag trodde var rätt och rent, var faktiskt väldigt fel!
Han hade ryggen "vänd" mot mig iallafall över hela natten, och jag "tuktades" på det viset.
(närmare detaljer skriver jag i kommande inlägg om tuktan)

Alltså!!!
Jag gjorde inget fel i att skriva vad jag tyckte, men jag använde fel ord.
Jag tog bort inlägget väldigt fort, ca 1 timme efter jag skrev den.
Detta hände för 6 dagar sedan.


Matt 12:36  Men jag säger er att för varje onödigt ord som människor talar, skall de stå till svars på domens dag.


Eph 5:8-11  Ni var en gång mörker, men nu är ni ljus i Herren. Vandra då som ljusets barn.
Ty ljusets frukt består i allt vad godhet, rättfärdighet och sanning heter.
Och pröva vad som är Herren kärt.
Ha inget att göra med mörkrets ofruktbara gärningar utan avslöja dem i stället.


Observera mina läsare! Detta står i NYA Testamentet!!!:

Hebr 12:5-11 
Ni har glömt den uppmaning ni får som söner: Min son, förakta inte Herrens tuktan och tappa inte modet, när du tuktas av honom.  
Ty den Herren älskar tuktar han, och han agar var son som han har kär.  
Det är till er fostran som ni får utstå lidande. Gud handlar med er som med söner. Och var finns väl en son som inte tuktas av sin far?
Om ni inte får en sådan fostran som alla andra, då är ni oäkta barn och inte riktiga söner.
Vi hade våra jordiska fäder som tuktade oss, och vi hade respekt för dem. Skulle vi då inte så mycket mer underordna oss andarnas Fader så att vi får leva?
Våra fäder tuktade oss ju bara en kort tid efter bästa förstånd, men Gud gör det till vårt verkliga bästa, för att vi skall få del av hans helighet.
...För stunden tycks ingen tuktan vara till glädje utan till sorg, men för dem som fostrats genom tuktan ger den längre fram frid och rättfärdighet som frukt.





// Johanna M


































Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: