På kors-vandring i Sundsvall

Hej och hjärtligt välkommen in hit!
Varit hemma sjuk, sedan en vecka tillbaka.
Då gick jag på mitt livs första korsvandring.
Det var faktiskt något fint,
men eftersom det är en utav de få tillfällen då vi olika församlingar går ute mitt bland folk sådär tillsammans,
borde man visa vår glädje i vad Jesus gjort för oss och inte gå och sjunga på "sorgliga" psalmer tycker jag.
Kanske väcker det minnen i någon som gör att den börjar längta till Gud,
men man borde prioritera glada sånger...
Jag är övertygad om att Gud vill att vi ska vara glada.

Sorgen är bra, men det ska ju bara vara en tillfällig känsla,
sorg är tillför att bearbeta en inre konflikt.
Inget man ska framkalla för skojs skull...

En ledsen person behöver tröst och omvårdnad..
Men en glad person sprider kärlek och energi
det drar till sig mer folk!

Vilket ska vi visa att vi är när vi är ute bland folk och representerar JESUS?

Men det är lilla jag det bara, vad har mina åsikter för påverkan?

Förlåt men...
jag gick iallafall mot strömmen, jag prisade Gud med handen i luften,
gick och log och tackade Jesus :)
Säkert skämde jag ut mig, men jag spred glädje, utan att vara falsk.



Här är navet, där kom en alkoholpåverkad man efter oss och skrek
-BRINN I HELVETET!!!!
Han kallade oss för Jehovas vittnen.
vi svarade att
-"Gud älskar dig"..
Men vi blev tvungna att ringa polisen då han inte ville sluta att störa.



vid hemköp:

vid polishuset:

några "vandrare"

vandrare.. vi ber för polisen osv.. :)

Vandrig mot GA-kyrkan (kyrkan med drakhuvuden på tornen) :)

GA-kyrkans ingång:

Pingstkyrkan: (ursäkta bilen!)

och på toget.


Man läste ett bibelord på varje ställe vi stannade och bad,
och medans vi gick till nästa ställe sjöng vi någon sång.
:)
Det hände så tidigt på morgon så staden var folktom. (tyvärr ;) )

Jag skulle kunna tänka mig att vara med fler gånger,
men aldrig utan ansvarstagande män, för vi blev ju attacerade.
Okej... visst  Jesus är ju med, man ska inte frukta någon människa!..

Andligt sätt var detta något stort.
Jag är stolt över att jag faktiskt gjorde det, visade för Sundsvall att
-Jag tror på JESUS! Jag VET att Han fins.

<3 / Johanna M


Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: