Kontakt från ovan -händelse ur mitt liv

Guds Frid! :)
Jag vill berätta om en händelse som jag råkade ut förra året.

Det var en man, som fick tillfälle att vittna i vår kyrka en ungdomskväll.
Hans namn vill jag inte skriva på nätet, då han är förföljd för sin tro.
Han hade det här speciella andliga, som jag så otroligt mycket dras till.
Den andliga världen är den riktiga världen, så den är det mycket bra att förstå
och fördjupa sig i. Kan dock vara farligt utan den Helige Andes ledning
då det finns så mycket vilseledande läror och andar.

Men jag kände det i atmosfären när jag gick in i kyrkan den kvällen,
att nu är det något nytt, andligt kraftfullt här inne!
Så såg jag mannen och fick höra han vittna.

Men jag såg någonting i hans ögon som gjorde att jag ville gå fram och prata med honom.
Det blev dock inte tillfälle den kvällen att prata.
Men han skulle till Matfors nästa kväll, och då såg jag till att också hamna där.

Efter hans vittnesbörd i Matfors gick jag till honom.
Det är så intressant för starka Gudskvinnor och män har en speciell atmosfär omkring sig,
så man får respekt för dom och kanske inte vågar gå fram hur som helst.
Men Gud la det i mitt hjärta att berätta för honom vad jag såg hos honom.
Jag kramade om honom efter att jag berättat för honom vad jag skulle.

Efter det ville han träffa mig, för han sa att han hade något från Gud till mig.

När vi träffas berättar han att Gud sagt åt honom att i Sundsvall kommer han att träffa en person
som han skulle lära vissa saker om till.
Han frågade Gud "Hur ska jag kunna veta vem?"
Gud svarade att den första personen som kommer och kramar dig.
På Fredagen hade han inte fått någon kram så han började tappa tron för att det skulle ske,
men på Lördagen fick han en kram av mig.

Vi sågs en gång i veckan och han lärde mig helt otroliga fantastiska saker!
Framförallt om andevärlden. Min tro växte mycket och jag förstod mer om vem jag är
innerst inne.

Detta var ett liten uppmuntrande berättelse om hur Gud kan överraska dig med
kontakter från ovan!

Tack Gud!!!... Låt det ske fler gånger!
Jag ber att Gud skickar och låter alla personer som är inblandade i våra (mitt och ditt) liv
ha ett större syfte, som för oss närmare Gud och sanningen.
Amen!




<3 Mycket av den sanna kärleken över dig.
//Johanna M



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: