Thors hammare eller KORSET?

Hej alla underbara vårblommor i solskenet. :)
Nej, du är mycket mycket mer än så, en människo-varelse,
-Fantastiskt!!!


För dig som inte känner mig så bra, är jag en tjej som
inte bryr mig så mycket om att se på tv och filmer.
Om jag ska se på någonting så ska det finnas ett större syfte med det
än att bara se för att bli road.

Iallafall så skulle mina kära syskon med sina pojkvänner ut på bio en dag.
Och jag var lite sällskapsjuk, så jag beslutade mig för att hänga med..
OAVSETT vilken film de skulle se.
Och det vart ju förstås en sådan jag absolut inte skulle valt själv.
"Thor" Åskarnas Gud.. *fnyser* ni hör ju själv. ;)

Men jag blev helt köpt av filmen, jag älskar den!!!

Kände igen så mycket från "MIN" värld,
men min värld är dessutom ännu häftigare och verkligare.

Först och främst är vi redan som människor, helt otroliga varelser
skapade med intelligens, styrka osv.
Men vi kan också bli/vara mycket mer än så!
Om vi tittar på den mörka/onda-sidan först så finns det
människor som med hjälp utav mörkrets andemakter (demoner)
kan göra obeskrivligt många saker, mest dock i syfte med att skada personer.
Man kan göra överrenskommelser med "andra sidan"
och ju mer makt nu vill ha desto kortare blir ditt liv -det är deras pris.
(priset är mycket större en så, andemakter är lögnare, den dolda kostnaden är också att du kommer att torteras i helvetet i all evighet..!!!) -så vida du inte hinner omvända dig och ta emot Jesus och bli friköpt.

Men Tack Gode GUD! Det finns en god sida också!

Vi är skapade utav Gud och Helige-Anden till deras avbilder.
Vi är inte bara en hög med kött. :)
Vi har också makt och kraft, även du som inte tror.
Med dina ord, gärningar, målningar, byggnadsarbeten, sånger, dikter ja med ALLT du gör kan du framkalla olika känslor och olika atmosfärer!
Jag ser det som att vi skapar..
materiella världen är färdigskapad (naturen), men vi vet mycket väl att hur vi trivs i den materiella världen
har mycket med den andliga och psykiska världen att göra.
-Se till att med det som kommer från dig skapa en kärleksfull och god värld för alla dina närmsta att leva i.

Som pånyttfödda kristna (kristna som följer Jesus i vardagen)
Får vi en KRAFT av honom, som heter Helige anden...
Thor var HELT kraftlös utan sin hammare...
På samma sätt som han behöver sin hammare, behöver vi Den Helige Anden,

Bibeln (livets-bok) berättar tex om olika nådegåvor som vi kan få av Gud,
när vi har Helige-Anden i oss -och jag har faktiskt fått flera av dom!
Ett utav nådegåvorna är gåvan att kunna göra KRAFTGÄRNINGAR,
gärningar som kräver kraft att utföra..
En man som hade den gåvan bad änglarna att öppna en dörr för honom, när hans oxe var ute på rymmen,
för att få in oxen. tex.
För Gud är ingenting omöjligt, se till att vara på Hans sida!

Vi kan sammarbeta med andevärlden.
Det är väll klart att vi alla vill vara med i den häftiga mäktiga kampen mellan ont och gott!?


Ursäkta...
-Var det någon som sa att det är tråkigt att vara kristen??


Welcome to the reality!





<3


Love you //Johanna.M








Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: