Närma sig GUD del.3 (källan till all information)

Hej mina kära, och Guds kära!
Nya saker händer varje dag, tänk att det räckte med att bara vilja möta Gud,
och släppa taget om allt, för att Han skulle komma och möta!

Det som har hänt senast är att jag börjat få "information"
jag kan titta på en sak extra länge och då börjar Gud
berätta saker för mig om det jag tittar på!

Matereill information:


Jag har en karta ovanför min säng, ursprungliga syftet var för att kunna be för olika länder.
Jag låg och tittade på Brazilien, och då plötsligt får jag information om att det är därifrån
dom allra mörkaste (mest mörkhyade) människorna kommer.
Dom som har svart hy.
Jag tänkte att, nej men det här kan inte stämma, är det inte i Afrika alla mörkhyade håller hus?
Jag började söka på nätet och fann att det finns mörkhyade i Brazilien!
Gud berättade mer om att det var där han "la" dom helt från början,
innan ens världen hade börjat dela på sig och bli olika världsdelar.

Det här otroliga, "informations flödet" fortsatte..  flera timmar.
Jag tvättade en sak och när jag tyckte mig vara klar, lät Gud mig "förstå"
att den fortfarande var smutsig. Jag tvättade saken en gång till.

Jag kunde genom att titta på min hand typ "förstå" "se" innehållet.

WOW! WOW!! WOW!!!!! Säger jag bara!

Salomon som var världens visaste människa enligt bibeln, skrev 3000 ordspråk och 1005 sånger
Vet ni vad han skrev om?...
1 Krön 4:33  -Han talade om träden, från cedern på Libanon till isopen som växer fram ur väggen. Han talade om fyrfotadjuren, om fåglarna, om kräldjuren och om fiskarna.


Andlig information:

Mark 2:8  Jesus kände i sin ande att de tänkte så för sig själva, och han sade till dem: "Varför tänker ni så i era hjärtan?
Jesus kunde läsa tankar, genom att Han i sin ande kunde känna "få informationen" om vad dom tänkte.

Jag fick igår plötsligt information, om att några personer talade illa om mig/det jag gör.
Jag blev sårad och besviken.

-Det jag gör nu, att jag tar avstånd gör jag för att komma närmare Gud.
Det är inget negativt. Det är Heligt, det här bör alla människor göra minst en gång i sina liv!

Jesus säger att det vi gör mot en annan människa gör vi mot Honom.
Sluta prata illa om personer för då talar ni illa om dennes skapare också!

Jag har förlåtit det redan, för det är Gud som äger hämnden och straffen, de han älskar de tuktar han.
(Han har redan tuktat mig en gång under dessa dagar, men det vill jag inte skriva om i detta inlägg.)
Och skulle jag inte förlåta, då blir jag medskyldig, för jag är inte bättre en någon annan.


Det jag lärt mig om Gud är att Han är:

-Nogrann! Han lägger märke till detaljer, varje känsla, varje ord!!!!

-Han vill aldrig att vi väntar "skjuter fram" på att göra det som är rätt och gott.


AMEN!!!
HALLELUJA!!!!!!!
<3<3<3<3<3<3<3



-Jag har alltid innan trott att jag ska göra mitt liv för mig.
(aktivt engagera mig i det jag tycker om för att få ett bra liv)

Men nu har jag insett att jag ska bara slappna av vara med Honom,
så fyller Han mitt liv!!!!!



BE STILL!!!
(Passande, härlig låt!!!!) :
http://www.youtube.com/watch?v=XdDoYAygC1Y&feature=related

1 Magdalena

skriven
3 Magdalena

Hej igen!

Tack för din fina kommentar på min sida!

Det är jätteintresant att läsa din sida och jag hoppas att många läser den eftersom mycket av det du säger bör människorna idag få veta - med tanke på hur världen i dagens samhälle ser ut. Läser du hebreiska?? - det är, för mig, absolut en av de vackraste språken i världen. Shalom, Kol tov!

skriven
2 Magdalena

Hej Jag heter Magdalena och jag är 18 år gammal. Jag tycker att det är så coolt att du är intreserad av Israel och det judiska folket - för det är jag med! Jag trodde allvarligt att jag var det enda i världen som tyckte så - det kändes som det i alla fall. Hoppas att du har det jättebra, Gud vare med dig!

skriven
4 Amit

Respekt är något vi alla behöver i livet från andra lika mycket som vi behöver visa vår vänskap till dem, annars utfryser vi de vissa som att kasta sten på valfri person då den bara vill komma med ett gyllene budskap och inte förakta morgon och kväll.



Väldigt klok och ordinärt inom robusta sevärdheter av den klockrena punkten på intresset med allt jobb du gör, du höviska och godhjärtade varelse:)



Gud välsigne dig med!:)

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: