Närma sig GUD del.2

Älskade medmänniska.
Nu tänker jag fortsätta skriva på det jag påbörjade igår,
du ska veta att allt det jag skriver händer just nu "live" i mitt liv.
Det är det som gör det ännu mer sanningsenligt och kraftigt.

Vi kommer aldrig att förstå Gud, inte så länge vi är på jorden.
Men det står skrivet att den Guds ande leder är ett Guds barn.
Jag går inte igenom roliga saker nu, det är väldigt jobbiga och tunga,
men just därför, tror jag att det är Gud som leder, jag skulle nog aldrig
(tyvärr) självmant välja att gå igenom det här.

---------------------------------------------------------------

När man bestämt sig för att närma sig Gud, och söker Honom av hela sitt hjärta och sin själ.
Då får man räkna med motstånd!!!

Sådana saker jag får gå igenom nu, törs jag inte ens skriva om på min blogg
för människor har en fast bild om vem Gud är och vad Han skulle göra och inte göra.
Dom tror sig kunna förstå Honom.
Men jag vet, Han är mycket större en så. Han är över-allt, över allt.

En prövning man får räkna med är att Gud låter dig testas,
hur mycket vill personen detta egentligen?
Är det en kortvarig känsla eller menar denne detta verkligen??

Om svaret är att du vill det av hela ditt hjärta och din själ,
då ska Han nog hjälpa dig igenom det som kommer..
det måste komma.

Steg 1. Ingenting får komma/vara emellan dig och GUD.

Rensning, TOTALRENSNING! skulle jag rekomendera.

(tycker du jag är extrem?.. Det man är redo att släppa, det vinner man säger Jesus)

Allt i ditt hem och i ditt liv, som du värdesätter överdrivet mycket,
ska du kunna göra dig av med.
Det kan handla om någon synd,
det kan handla om något som vänder din blick ifrån Gud och Hans ord,
eller bara att du bara uppskattar något för mycket. Kanske uppskattar du ditt jobb för mycket?

Matt 10:37  Den som älskar sin far eller mor mer än mig är mig inte värdig, och den som älskar sin son eller dotter mer än mig är mig inte värdig.

Det står INTE att vi INTE ska älska dom, men vi får inte älska NÅGON person mer en Jesus.
Om du är tveksam till det, se till att testa dig själv, och visa Jesus att du visst kan välja Honom före din älskade.
Gud följer allt du gör här på jorden, Han tycker om praktiska gärningar som bevisar din kärlek för Honom.

Matt 10:38  Den som inte tar sitt kors och följer mig är mig inte värdig.

Ta sitt kors, vi har alla ett kors att bära.
Kristna livet är inte bara att lämna alla bekymmer till Jesus, vi alla har ett kors, som han HJÄLPER oss med.
Som med skolbarn, vuxna tar inte deras läxor och gör dom åt dom, dem hjälper barnet med läxan.


Matt 10:39  Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull skall finna det.

Jag väljer att mista mitt liv, allt jag är och hade, väljer jag bort.
Tex. så har tagit bort alla bilder på mig på Facebook, jag ville byta namn där. Men lyckades inte.
Jag vill bli osynlig, mista min identitet. För att HAN ska få utrymme att visa mig...
-Vem jag är och vad Han vill med mitt liv.
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: