Närma sig GUD del 5 -"avslut" Hitta Honom i vardagen.

Älskade medmänniska.
För er som följt mig när jag tog avstånd från allt kristet och drog mig undan
tog bort bildena på facebook osv..
Ni som läst om vad Gud gjorde och lärde mig under dessa dagar,
vill jag nu berätta att jag har återgått tillbaka till den "normala" är med i församlingen och är längre inte "diskret".

Det är ett sort beslut som Gud uppskattade att jag gjorde, och Han kom
och mötte mig och var med mig, lärde mig många saker.
Förutom det jag skrivit om här lärde Han mig också mer om andevärlden,
och mig själv, vem jag som personlig individ är.

Jag visste att jag inte kunde leva på det sättet att jag inte har med kyrkan att göra och undviker människor och kristna, men jag ville vara ensam med Gud se vad Han vill.
Detta är nödvändigt att söka Gud och Hans vilja om man vill ha en personlig relation med Gud.

Jag har även frågat Gud "Tror jag på den rätte Guden?" och sådana saker.

Gud mötte mig och är med mig.
Den H.A (Helige Anden) påminnde mig om att Gud kan påverka människors hjärtan
vända dom antigen från oss (mig) eller vända dom till oss.
Beroende på vad Gud vill.

Han påverkar ju allt efter deras bästa som älskar Honom.
(Rom 8:28)

Jag fick vara med om ett under en natt också,
som bekräftade att Gud är med mig och att jag är där Gud vill att jag ska vara.

Jag är mycket för under, mirakler, övernaturligt och andligt.
Han är med i det  "värdsliga", i materiella också -Väldigt nära.

Hur nära??

Jesus varnar:
"-för varje onödigt ord du uttalar ska du göra räkenskap för på domens dag" (Matt 12:36)

Igår uttalade jag väldigt onödiga ord, hade totalt värdelösa tankar.
Mina tankar var riktade på saker som inte var behagliga för Gud,
jag visste det, jag kände det.
Så när jag kom till mötet jag brukar gå på på Fredagkvällar,
kände jag lite mer för att "undvika" Gud för jag kände mig oren och det värsta var
att
jag tyckte om att ha dom här värdelösa tankarna.
Jag satt där på mötet och då hände det sista jag hade trott kunde hända nu,
det sista jag förtjänade.

Guds kärlek kom över mig!

H.A sa till mig att det är just därför Jesus dog för mig, för jag skulle inte klara det själv!

Isamband med att den kom, och jag kände mig älskad och accepterad som jag är
försvann också behovet att ha onödiga tankar. :)

JESUS ÄR BÄST!



Med vänliga hälsningar
er // Johanna.M




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: