Närma sig GUD del.1

Käre läsare.
Stora saker har hänt, och jag har därför stora saker att skriva om.
Men jag tar det stegvis, skriver inte ner allt i ett logginlägg utan flera.

Många av Sveriges kristna, kommer inte att hålla med om vad jag skriver..
Men dom personer som tar till sig och lyssnar på mig, dom kommer Gud att belöna.

Jag vill också säga innan jag börjar, att jag är ingen lärare eller ledare.
Jag är en inspererare och vill hellre diskutera på en personlig nivå.
På privat nivå tror jag att man kan komma djupare i förståelse som leder närmare Gud.
Vi behöver alla individuell vägledning.

Må Gud låta dessa inlägg bli så stora som dom förtjänar att bli, och om dom inte är i enhet med Hans vilja,
så kan han påverka hjärtan att inte vilja komma in hit och läsa / glömma bort min blogg.
Han kan även se till att det blir något fel och att jag aldrig lyckas publicera inläggen!
Amen! Ber över Ruach Hakodeshs (D.H.A) vägledning och tackar för Hans inspiration.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------



Psa 24:3  Vem får gå upp på HERRENS berg? Vem får träda in i hans helgedom?
Psa 24:4  Den som har oskyldiga händer och rent hjärta, den som inte vänder sin själ till lögn och inte svär falskt.
Psa 24:5  Han skall få välsignelse från HERREN och rättfärdighet av sin frälsnings Gud.
Psa 24:6  Sådant är det släkte som frågar efter honom. De som söker ditt ansikte, de är Jakobs barn.


5 Mos 4:29  Men om ni där söker HERREN, din Gud, skall du finna honom, om du söker honom av hela ditt hjärta och av hela din själ.


1 Kor 28:9  ... lära känna din fars Gud och tjäna honom med hängivet hjärta och med villig själ, ty HERREN rannsakar alla hjärtan och förstår alla uppsåt och tankar. Om du söker honom, låter han sig finnas av dig, men om du överger honom, då förkastar han dig för evigt.

(OBS! Enligt detta bibelord kan man tolka det som att vi överger Gud den stund vi slutar söka efter Honom)

Sök, sök, sök, sök, sök! sök!!...

Varför SLUTAR vi KRISTNA söka efter GUD när vi blivit kristna?!

Vi kanske tänker "-Gud finns överallt, vi behöver inte söka efter Honom"
Varför säger då så många bibelord, att vi ska söka Honom,
och inte bara det, utan att söka av HELA hjärtat av HELA själen.
... DÅ ska vi finna Honom.

Det finns kristna, som ber till Gud, men inte har kontakt med Gud.
Det är NÖJDA med sin relation med Gud.
Det får vi ALDRIG BLI! ..Vi får ALDRIG sluta att söka HERREN.

När Gud är nära en person, så märks det.
Människor runtomkring dig känner Guds närvaro i din närhet.
Du och ditt liv är ovanligt välsignat
du behöver inte vänta länge på att få bönesvar
och det bästa -Gud själv leder varje detalj i ditt liv!

Du blir med hjälp av Honom, en övernaturlig varelse som ingenting är omöjligt för!
Gud som själv skapat dig och vet vad du behöver i ditt liv för att känna dig fullständigt lycklig,
skulle Han inte ge dig det, när du söker Honom och hittar Honom?
Om vi är Guds barn, så är det ju självklart vi ska ha Gudomliga egenskaper.
-Mer behöver jag inte säga, det är väll självklart att ALLA vill komma nära Den allsmäktige!
Vår skapare! Vår frälsare, räddare, vår herde, vår läkare, vår älskade pappaGud!
...Läs igenom Bibeln utifall du är skeptiskt till det.
För det är det bästa som kan hända.


Var INTE nöjd med den relation du har med Gud, för du KAN faktiskt komma mycket
mycket närmare!

Vi behöver inte berätta om vilka under Gud gjort genom våra händer osv,
för människorna känner det redan i din närvaro.
"-WOW!!!! Han måste vara nära GUD!"
"-HELT OTROLIGT! Hon är nära GUD!"


Jag backar ur kyrkan, jag backar ur alla kristna saker nu, för jag har fått tag i
någonting stort och jag är inte nöjd, jag ska LÄRA KÄNNA GUD.

Jag har GRÅTIT ut och ROPAT efter Gud, och Han har kommit mig närmare.

Må Gud själv leda mig tillbaka den dagen Han vill,
och då, som en helt ny person. Med helt nytt syfte.

// Johanna Mikkola




Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: