JESUS! Det käraste för mig!

Det är sen kväll, gränsen till natt när jag skriver detta inlägg..
Tänker på påskens innebörd och vad som hände en påsk för länge, länge sedan..

-Somna inte!!

Sa Jesus till sina lärjungar.
-Kan ni inte försöka hålla er vakna för min skull?!

Han visste att det var hans sista timmar, innan han skulle vara med om det
mest plågsamma en människa kan vara med om.
Han skulle bli torterad, piskad med en piska med krokar i änden på varje svans som sliter bort skinn.
Han skulle bli få stora spikar hammrade genom sina händer och fötter.
Han skulle hänga på ett kors med hela kroppens tyngd bara med spikarna som höll honom kvar uppe på korset.
Men det var inte det värsta!
Det värsta var att han skulle ta på sig alla människors synder,
och när det händer, den stunden.. skulle GUD överge honom.
Det är det allra smärtsammaste.

Gud som är källan till allt liv, allt kärlek, allt gott.. allt ljus.
Skaparen av allt.
skulle överge Jesus.

Det var fysisk, psykisk och andlig tortyr Jesus genomgick för min skull.
För alla människors skull.
Det är den enda vägen till försoning med Gud, för alla vi syndar,
och det är inte vad Gud vill.

Tänk dig en bild på Jesus, han är så blodig och sönderpiskad att det går knappt att se formen på honom,
han hänger naken helt förnedrad utblottad inför många åskådare.
Han har svårt att andas, hans lungor är fyllda utav vätska p.g.a allt lidande.
Tänk dig att det nu är bara du och han.
Han tittar på dig, in i dina ögon.

Vet du vad han säger.
"-Det här skulle jag kunna göra en gång till för din skull"

Du ser kärlek i Hans ögon.
Ingen älskar dig som han.



älskar du Jesus?
..hur visar du det?

// Johanna.M

PS: det personligaste jag hittat hittills i Bibeln från Jesus till oss är Jesaja 50! LÄS!

Låt
Petra -It is Finished! :
http://www.youtube.com/watch?v=IuFvhjEO0Ao

1 Magdalena

Jag är så glad och tackar Gud att det finns människor som dig. När jag ser ut på världen, känns det som att jag går alldeles ensam på denna smala och jobbiga väg som Bibeln talar om. Men när jag läser din blogg ser jag hopp, jag känner mig inte längre så ensam. Tack för att du finns, Gud välsigne dig och hela din familj <3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: