Att bli räddad.

Guds frid mina älskade bröder och systrar!

Vad har du för bild av att vara kristen?
Är det att tro på Jesus, läsa bibeln och att be?

Blir vi räddade av att göra dessa tre saker?
-Vi blir faktiskt inte det..

Matt 7:21  Inte skall var och en som säger 'Herre, Herre' till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja.
Matt 7:22 Många skall säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat med hjälp av ditt namn och med hjälp av ditt namn drivit ut onda andar och med hjälp av ditt namn gjort många kraftgärningar?
Matt 7:23 Men då skall jag säga dem sanningen: Jag har aldrig känt er. Gå bort ifrån mig, ni laglösa!

Ordet tro i grundtexten har inte samma betydelse som den har i Sverige idag.
Vi säger ofta "tro och du ska bli räddad"
Men det är faktiskt inte så.

Som du kan läsa i bibelverserna ovan, så måste vi göra Guds vilja och lyda lagen för att bli räddade.
Jesus dog för att HJÄLPA oss att klara det, han dog inte för att ta bort dom.
Han betalade för de gånger vi gör tabbar!!! Inte för att vi ska kunna strunta i lagen..
Jesus säger också om du bekänner mig inför människor ska också jag bekänna dig inför min fader och änglarna.
Om vi inte bekänner Jesus som vår Herre så kan vi inte heller räddas.

Är det hårt och vasst text? Bra isåfall! Det är ett tecken på att det renar och helgar!
Det är den enda vägen till sann glädje och lycka i ditt liv!!

Det är när man kommer till tro, och väljer att FÖLJA Jesus som livet verkligen blir en utmaning,
i början av perioden då man vänt sig till Gud kan det kännas som jobbigast.

Du är just nu i en konflikt med ditt gamla jag och ditt nya jag.

Då har vi en hel del att arbeta med. Bli av med.
Men den prosessen är nödvändig!!! Om inte du låter dig gå igenom det kan du inte räknas bland de räddade!
För nu är inte du längre Herre över ditt liv (Satan är inte Herre över dig)
Utan nu har du bytt Herre till något större, mäktigare kraftigare!
Till det största och bästa av allt, till den Levande Guden!

När du kommer närmare Gud, genom att tex studera Bibeln,
så kommer du upptäcka att vissa saker du gör, hur du pratar eller tänker
är inte hur Gud vill att det ska vara.

Jag har varit med om det, jag satt och läste bibeln, då
jag upptäckte något hos mig själv.
Det gjorde ONT, Guds ord renar oss.

Någonting som jag fann behagligt i min tillvaro,
något jag rent ut sagt ÄLSKADE i mitt liv.
Var utav självaste Satan.

Valet är mitt, valet är ditt...
Vem vill du ska vinna ditt hjärta? Din själ?!

Jag valde bort det i mitt liv som inte Gud ville ha i mitt liv..  det var en smärtsam process och jag grät mycket över det.

Du är Jesus blivande fru (städer kallas för HON i bibeln, och vi är en församling en "hona" tillsammans) :D
Men innan bröloppet måste frun renas!

HUR smärtsamt det en är, så MÅSTE vi lämna det gamla bakom oss.
Fyll ditt liv med Jesus.
Jesus musik, kristna filmer... allt som har med honom att göra.
Välj bort sådan musik, och allt som dyrkar det skapade.
Sådan musik som får dig att tänka på fel saker, eller på fel sätt.

-För vad har du för nytta av det?
Det för bara dig och ditt hjärta längre ifrån Gud.
Vi hamnar så lätt på den breda vägen som leder till helvetet.

KÄMPAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Vi alla har en tickande bomb innut i oss.
När den exploderar är vår tid här på jorden över.
Ingen av oss vet när det sker,
så gör det bästa du kan av allt i ditt liv idag.

Prioritera Gud.
Det är då Han kommer och fyller dig med lycka, glädje frid... Alla andens frukter.



Jag älskar er // Johanna M










1 J.C

Tack för sanningen du skriver om! Gud välsigne dig!Vi behöver flera som talar bibelns sanning och som inte bara pratar ut om nåden som folk utnyttjar. Fortsätt!

skriven
3 Johanna M

Du har rätt, detta är en aning komplicerat. Det allra viktigaste är TRON. En levande tro ska naturligt frambära lydnad osv för vår Gud.

Så TRO kommer före lagen. Lagen är tillför syndare, vilket vi egentligen alla är, men genom Jesus är vi rättfärdiga.

<3

skriven
2 Hmmm

Hej, själv försöker jag gå efter citaten: "Nu blir det alltså ingen fällande dom för dem som tillhör Kristus Jesus".

"Den som inte har Kristi ande tillhör inte".



"Sannerligen, jag säger er: den som hör mitt ord och tror på honom som har sänt mig, han har evigt liv."



Det sägs också att tron ger rättfärdighet.

skriven
4 Johanna M

Först kommer tron, den är viktigast. Sedan gärningar. Men inte av vår egen kraft och vilja, utan av att Gud drar oss med sin kärlek till lydnad.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: