ÄR han borta?

Hej!
Klockan är natten och jag är full av skratten.. ;)
Tänk på meningens innebörd så kanske du också blir det:
"Vi ska fasta på nätterna och söka Guds ord på dagarna
för då kanske vi får någon typ av väckelse"

Skickade det till några personer,
alltid när man skriver ord som väckelse, fasta, Guds ord.
Så blir man så allvarlig.
Så dom märkte aldrig att det ens var ett dumt skämt!

Satt på tunnelbanan och fnissade länge åt det.
..Var säkert lite trött :)

förklaringen till smset:
(fastar på nätterna, det gör alla! Och att söka Guds ord, innebär att leta efter en Bibel)
----------------------------------------------------------------------------------------------------



Andevärlden (Atmosfären) i Eskilstuna är äcklig,
den är påträngande, den kväver mig,
den gör så att det känns som att Gud INTE finns
inte är med och inte älskar.
HATAR Eskilstuna!

Den natten jag sov där hände detta:

Vaknade på natten
Ser mig omkring undrar i nöd:
-Jesus var är du?!?!?
Somnar igen..
vaknar
Ser mig omkring,
ser vackra former överallt i rummet p.g.a synvilla.
-Men var är andevärlden??
Somnar....
Vaknar. Ser fortfarande inget (!!)
Känner ångest, min Jesus, jag ser dig inte!!
Börjar gråta, gråter som ett barn..
kommer på att min 3-åriga lillasyster sover bredvid mig,
lugnar ner mig för att inte väcka henne.
Plötsligt känner jag det.
Gud hos mig, Jesus i mig.. Jag hos honom.

Kan inte somna längre, vill inte.
Vill vara med min Jesus..
Pratar med han.
Somnar.


/Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: