JOHANNA I GUDS LAND!

 Jag landade i Telaviv, i Israel i förregår med tårar i ögonen.
Flygplanet var fyllt med människor som älskade Gud och Jesus (Elohim veJeshua)
Guds riktiga namn får man inte uttala här.
Dom förstår saker om Gud som vi i Sverige inte förstår om Honom!
Men där på flyget satt många med sina biblar, kvinnan bredvid mig läste igenom
Lukasevangeliet under de ca 5 timmarna i luften.
Lufttrycket där uppe gjorde att sidorna börjde sig.

 På landningsbanan hoppar vi på en buss, som är mer en fullastad,
gänget är glatt, sjunger sånger på Hebreiska. :D
På flygstationen ser jag de första riktiga religiösa Judarna.
Svartklädda i stiliga kostymer, hattar, skägg, lockar.. Lysande ögon...
Blev så upprymd av den kärleksfulla atmosfären och Judarna så
jag började darra och gråta glädjetårar. Det var UUUNDERBART!


 Många förstår inte vad det är för speciellt med Judar.
"Johanna, vi är över dom, vi har Jesus!"
"Alla är lika värdefulla!"
"Judarna har inte samma Gud som vi!"

 Jag begär inte att du ska förstå mig,
det är något helt extra när Gud lägger något på ett hjärta.
Som mitt logginlägg på FB igår p.g.a av min kärlek till Judar:
"-Kärleken gör att man tänker på ett annorluda sätt"

 Jag älskar muslimer också, de är också av Abraham,
men jag känner inte för att spendera tid med att prata med en muslim
som jag gör med en Jude.

(Mamma kommer tycka om det här inlägget hon älskar dom som jag och förstår mig)

1.) BLAND ALLA FOLK utvalde Gud Judarna.
-till att vara ledare och lärare för resten av planeten.
Inte illa va??
Kan vi ett ord för något i Bibeln, så kan dom hundra för det!

2.) De som välsignar Israel BLIR SJÄLV VÄLSIGNAD.
-Så härdanefter smäller du två flugor i en smäll istället, ok??!
Det står även att de som förbannar blir själv förbannade.

3.) Jesus var en Jude.

..kan fortsätta i all evighet.
Ingen kommer förstå den kärlek Gud lagt i mig för Judarna,
de SISTA som ska bli räddade innan Jesus kommer!
Och vi vill att Jesus kommer snart!

Vad har Gud lagt i ditt hjärta? Vad brinner du för?
Den dagen du håller på med det du brinner för,
känner du att du är under en speciell smörjelse,
för där VILL Gud att du ska vara.
Men håller du på med annat.... Då går du utanför smörjelsen!



Denna bild är lånad, men lägger ut egna bilder så fort jag kan. <3

Med hjärtliga hälsningar från er välsignade /Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: