Är du en miniGud?

Gud skapade allt med ord.
Han sa och det blev till.. han sa och det blev till...

Sedan skapade han människan till sin avbild.
D.v.s vi har något gemensamt med Gud.
Vi är som Hans barn..

Du kan också skapa med ord!

Med de ord jag väljer att använda på bloggen,
skapar jag en bilder åt dig,
inte bara av det jag skriver, utan även om mig som person.

Hur är hon, hur tänker hon.

Bakom allt finns ord.
Du kanske har blommiga tapeter. *ler*
Den som funderade ut tapeten måste ha tänkt "blomma".
Det är tysta ord inom oss,
men dom kan också skapa.
tillslut vart det ju tapeter som hundratals svenskar har i sina hem av denhär
simpla blomman som någon tänkt ut. :)

1 bild är mer en 1000 ord sägs det.
blomman.. hur många blad ska den ha.. vilka färger..?

Oj det är fantastiskt när man tänker vidare!..

(..korta ner korta ner extremt...)

så slutsats:

-Med dina ORD kan du rädda en människas liv,
någon som tänker ta självmord,
men du kan också SKAPA ett helvete för en annan person med dina ord.

(tandläkarreklam? ;) ) Inte för mig!


NIVÅ 2 (för de som är troende)

När vi tagit emot Jesus som Herre i våra liv,
har vi Hans ande i oss.

När vi då gör saker som Herren är med på,
välsignar han det och ger det smörjelse.
Iställetför att bara säga skapande ord,
kommer även Hans Ande och bekräftar detta.

Vi är Guds barn, vi har auktoritet.
(detta är något jag måste lära mig mer om, man kan ju inte tvinga
Gud att göra saker.. det är Han som använder oss och inte tvärtom!)
Vad är det vi kan säga och göra då?

Jag tror det beror på vilken uppgift Gud har gett dig.

Min förebild, Leif, Gud hade utvalt honom till ledare,
Dessutom är han LEVIT! (Prästerliga stammen)
till honom visade den Helige Anden hur han skulle göra.
BLÅS PÅ PERSONERNA, så ramlar dom av Guds kraft.
PEKA på dom! Han gjorde det, och det skedde!!!

Han fick mig att inse.
Hur värdefullt det är att vara vän med Gud.
Komma Han så nära, att man känner Honom som person.


jahapp sånhär inlägg vart det tydligen *ler*
SÅ från och med nu, börja skapa!!
/Johanna

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: