Detta påverkar så att Gud hör dina böner

Tänk en gång, hur du pratar med ett djur..
en bebis.. ett barn.. din mormor..
din bästa vän..

Visst kan du erkänna att det inte är samma sak?
Hur du uttrycker dig beror på hur du ser på den som lyssnar.
Skulle ditt husdjur ha en IQ på över normen,
skulle du kanske ha honom/henne som din psykolog.
Men nu ser du denne som en lurvig sak som
behöver mat och gå på toa ibland.

Jag upptäckte något ganska lustigt för några dagar sedan,
jag hade nämligen en hög med böcker inne på rummet,
alla böcker med rubriken mot mig, handlade om bön.

En efter en har jag börjat gå igenom dom,
då jag dessutom förstått, att Gud svarar inte på böner om man
ber på fel sätt.

Jag säger WOW, vilken skillnad det blev!
Jag gjorde det felet innan, att jag bad till Gud utifrån
mina egna egoistiska önskningar och tankar.

Nu ber jag till en alllsmäktig Fader,
vars vilja jag vill ska ske.

Kände påengång att bönen gick fram,
och när det kändes så, kan man ju be ..be och be..
Utan att tröttna.
Min pappa lyssnar!

Jag var tvungen att ändra min syn på Gud,
för att kunna ändra mina böner.

VI kan höra hur en annan ser på Gud, utefter hur denne tillber Honom.
"barnlsiga" exempel:
Är det en anden i lampan Gud,
någon du älskar och frukar,
eller någon som du bara ber när du behöver hjälp i nödfall.



Glad men sjuk i flussa tjej
er/Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: