Få kontakt med Gud

Här i Sverige älskar man Gud, så mycket att man t.o.m
kan gråta av kärlek till Honom.

Vi vet vad Han gjort för oss..
Men vi känner faktiskt inte Honom!

Det är verkligen sant.

Det är då när vi känner honom,
som vi får bönesvar och kontakt med Honom,
för då vet vi och gör Hans vilja.

Därför har jag beslutat mig för att lära känna Honom.
Medans jag läser Hans ord, så ska jag skriva ner,
vad Han tycker om och inte tycker om.

Jag har kommit fram till, att vår kärlek till Gud syns i
hur vi är mot andra människor!


Detta är några saker jag skrivit om vad

GUD TYCKER OM:

1.) När vi har tro.
2.) När vi lever i och har Gudsfruktan
3.) När vi delar med oss av vårt eget till behövande
4.) Tjäna endast Gud... När du jobbar, lagar mat åt familjen allt, gör du åt Gud.
5.) När vi älskar alla. när vi är goda även mot våra fiender.
6.) När vi välsignar, vi ska välsigna även Gud.
7.) När vi lånar, ska vi inte förvänta oss tillbaka
8.) Vi ska visa varandra nåd. Ha förlåtelse utan gräns
9.) Vara genom Goda, om någon vill ha något av dig, ge mer.
min egen tanke: (vi ska vara GODA inte snälla, snällhet kan missbrukas)
10.) Vi ska respektera Gud. Detta är inte samma som Gudsfruktan.

GUD INTE TYCKER OM:


1.) Misstro
2.) Stolthet
3.) begär
4.) när vi stjäl
5.) När vi retar Gud
6.) Bråk!!!
7.) När vi dömer...

Att döma, det är något alla gör.
Om jag ser en person göra något som är fel, hur kan jag då
låta bli att döma?

Hur kan jag prata med personen till rätta,
om inte jag i mitt sinne dömt dennes gärning.......
Poängen kanske sitter där.
att döma en person är annat än att döma dess gärning.

Som när Gud älskar oss men hatar synden.


Det är inte lätt, men jag har beslutat mig för att
få kontakt med Honom.


/Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: