Sammanfattning av Israel resan

Hade aldrig rest till Israel förut men,
Glädje-tårar när jag kom till Israel..
Tårar av sorg och smärta när jag kom tillbaka till Sverige.
 Det är sanningen.
Men inget, kan ta ifrån mig minnerna, inget kan någonsin ta ifrån mig
den upprättade relation med Gud jag fick under resans gång.

I Facebook har jag lagt upp massor med bilder,
för er som vill se landet Israel.
Här kommer den andliga sammanfattning.

(Att skriva vad jag gjorde i Israel går egentligen emot mina prinsiper,
då jag är utav den åsikten att det man gör för Gud bör vara hemligt
men jag hann innan jag tänkte efter lova flera (!) personer att göra detta)

Jag åkte till Israel den 21 September, med en grupp av underbara människor 
som Gud har valt ut till speciella uppgifter i Israel.

VI:
-Bad vid Gazas, Libanons, Syriens och Egyptens gräns
-Gick Jerusalems marchen med flaggor och baneer med Guds tröstande ord för landet.
-Sov ute i tält, blivit förkylda.
-Dansat för Judar i sann kärlek och glädje.
-Varit omringade av soldater från två länder under samma gång.
(ena sidan skyddade oss, den andra spanade in oss)
-Stått högt uppe på berg och ute i öknen och profeterat över länder.
-Varit med i Israelisk tv och flera tidningar.
-Blivit hembjuden till Judar som var imponerade av oss, vi fick be för dom.
-Evangeliserat på gator och torg.
-Brytit andemakters makt i avguda tempel.
-Letat Jesu fotspår på genesarets sjö ;)
-Bekräftat våra djupaste böner till vår himmelske far vid klagomuren.
-"renat oss" i det salta! Saltvattnet i döda havet.
-Fått se ruiner efter städer som Guds vrede kommit över.
-Sätt Judar spotta mot oss, men flera judar som gråtit över att de blivit berörda av det vi gjort
för dom, av Guds kärlek.

LITE BILDER:

Jag ber till vår himmelske fader att bilderna nedan ska beröra er på
rätt sätt.






















Detta är min nya underbara judiska väninna
Eden jag fick under resans gång 
hon kan bekräfta hur det vi gjorde, verkligen
var från Gud.

Detta var allt för mig denna gång.
Gud har förvandlat mig efter resan, har växt.
fått möta Gud på nytt sätt, och
nu vet jag att jag är utvald av Honom,
och att jag är ett utav Hans barn.

Gud välsigne dig du trogne läsare ;)
och er alla andra som hamnat här!
er / Johanna
1 Aarno

Valtaisan hieno sivu johanna, olet JUMALAN voitelussa

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: