Allvarliga ord om förälskelse,sex och äktenskap

Låt mig få säga några ord om äktenskap och sex.
Som alla borde veta innan dom skaffar partner.
(Vill egentligen inte skriva detta, men jag har erfarenheter som
jag måste dela med mig)

Att älska någon är ett beslut du gör, EFTER det kommer känslan,
har du känslan innan beslutet så är det inte sann kärlek.
Då är det förälskelse.


Förälskelse är något jag vill säga några varnande ord om.
Hur härligt det en är, så är du förblindad under tiden du är förälskad,
allt du ser hos den andra personen ser du genom "rosa kärleksglasögon"

Efter max 2 år (beroende på hur mycket ni träffas)
Så trillar glasögonen av, och du ser personen med alla dess
fel och brister.

DET ÄR DÅ du kan ta beslutet att älska personen, eller inte.
Gå inte och gör något förhastat under förälskelseperioden!


Känner du dig ensam och vill ha en partner.
Jag säger:
-Du kommer att känna dig ensam även med partner.
(fråga vem som hälst som är eller varit i äktenskap)
 
SEX
Innan jag vände mig till Gud, levde jag efter lust..
Jag visste inte hur värdefull min kropp var.

Det som HÄNDER NÄR DU HAR SEX med en annan person
är att du blir 1 med denne.

Har personen andar så kan du också få dom.

Bibeln om sex:
1.) 1 Moseboken säger att vi blir ett.
(Man ska bara bli ett med 1 person)

2.) Marias man Josef, ville skiljas för att Maria blev gravid innan äktenskapet.
(det var fel att ha sex innan ältenskap)

3.) Paulus säger att bättre att gifta sig än att brinna i åtrå.
(brinna i lust till att ha sex)

Man ska vänta med att ha sex tills man gifter sig,
att bli ett med den rätte är den finaste gåva du kan ge din blivande
livspartner.

Att leva i KK förhållande är avskyvärt i Guds ögon,
det är att missbruka något heligt som är menat mellan 2 personer
som ska leva livet ut med varandra.

OM DU HAFT SEX utanför dessa villkor så finns det förlåtelse att få,
jag vet tjejer som Gud gjort oskuld igen,
efter att dom vänt sig till Gud i ånger och bett om förlåtelse.

HALLELUUUJAAAAAAAAA vad GUD ÄR GOD!!!!!!!!!!!!!! :D
<3<3<3

och
PS: sex är något VACKERT förstör inte din syn på sex genom att titta på porr.
),:



Johanna M
1 F

Du förmanar att inte kolla på porr men samtidigt visar du en sån bild, hur tänker du då?

skriven
2 JohannaM

Jag tycker bilden är vacker.

I porr är kvinnan en redskap för att tillfredsställa mannens sexuella behov.

På bilden ser man att han älskar henne.



Jag ser stor skillnad.

Ber om ursäkt om bilden stör någon.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: