Abrahams-flicka



1.) sök Gud                     2.) Se Honom                 3.) Bli tokig för honom        4.) PLING! Du hittar dig själv.


Det är roligt med bilder.
Right?

Jag har kommit i en typ av ny nivå, andligt.
Jag har jämt hängt på Gud som en 2:åring mot sina föräldrar.
Så fort jag inte känt Hans närvaro så har jag ropat
-Pappa??!
Men vår tro ska inte grunda sig på känslor,
min pappa vill att jag ska växa nu,
vill att jag ska lita på Honom utan att jag känner av Honom hela tiden.

Det är jobbigt. :)
Det är som om någon tar en bebis snuttefilt, en tonårings mobil..
eller en vuxen persons bil.
Han är det bästa som hänt mig!

Jag läser ur bibeln hur vägen är smal,
och hur få som kommer fram till himlen.
Jag kan omöjligt vara bland dom som får
komma till himlen.
Jag är ju... jag var ju...
-VARFÖR SKULLE JAG?????

Men vi är Abrahams barn,
tron gjorde Abraham rättfärdig.
Jag kan inget annat göra en att tro,
och leva efter det.
Och vara en förebild för andra, som vill hänga med dit.

Lots of love sis /Johanna.M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: