SIONS BERG! -Där Gud är finns det liv!

Mina älskade små vänner :)
Sitter här hemma som vanligt,
Delilas pojkvän funderar på att bli frälst,
han är en ung kille men storleken är, nästan dubbelt så stor som jag.
"Lilla vännen!" Sa jag och kramade om honom.
Jag tycker om att kramas, igår fick jag och gav jag närmare 20 kramar
(olika personer)

Nu sitter han o tittar på Armageddon, Delila sitter på näte på sitt rum.
Och jag har varit på ett FANTASTISKT!!! Möte idag!
Börjar nästan gråta, (blir så possitivt berörd) bara av att tänka på det jag fått reda på och se idag!.

-forsätter skriva idag 2 dagar efteråt-

Jag var iaf på ett möte som Lennart Möller höll i.
Han skulle bevisa att Gud finns vetenskapligt.
Det är det mötet jag blev så berörd av!

Han visade bilder på soldat vagnar, skelett från människor och hästar,
i Röda havet, där han som forskare varit och undersökt.
(skeletten har förstått förmultnat, men det hade kommit havsväxter över particklarna som
senare dött, så att man såg exakt vad det varit)



Han fick på ett mirakulöst sätt också besöka Sinai (Jabal) berget i Saudi-Arabien.
(Där Mose fick lagtavlorna, och berget människorna inte fick gå nära!)
Berget är omringat av skyddsnät, och vakter som skjuter om någon försöker ta sig in och se närmare kring berget.
Själva araberna är livrädda för berget, för de har känd en andemakt där (Guds ande)
varför det är förbjudet att gå dit, är för att där finns rester av Judarna,
offeraltare och sådant.
Men Gud såg till att Araberna öppnade porten för Lennart,
och han tog bilder (som han visade för oss)
på de mest förundransvärda saker!!

Sinai ligger i öknen, det är sådär +45 C,
all vatten skulle i normala fall avdunsta.
Men berget är FULLT med dammar, vatten,
i vattnen och på vattnet finns det liv!!!
Grodor, trollsländor..
På berget växte fikonträd och mandelträd..
Det finns LIV DÄR TROTS att det är mitt ute i heta öknen,
där inte just växter av denna slag klarar sig, inte ett djur klarar sig många dagar utan
att törsta och svälta ihjäl.

Gud finns där, därför finns det liv där.

På det sättet kan du se om Herren Gud, är i en kyrka,
eller med en person, det finns LIV där Han är!
Gud är raka motsatsen till tråkig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

-Titta inte på sikt vad religion är, kom nära och se, upplev sanningen!



Utan Gud är allt dött...
..Svart, kallt, hårt, livlöst, kärleklöst....
Tänk allt vad Gud är!

/Johanna.M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: