Inte stolt över kristendomen.

Älskade bröder och systrar, jag har blivit inspererad att skriva
mina åsikter om kristendom....
Läs och ta lärdom, men ta inte åt dig!

Gud har börjat rena sin brud, göra henne iordning för
det kommande stora brölloppet.
Vill du vara med i den?
Är du redo att börja leva efter hur Gud vill?

Dagens kristna är blandade i saker som kommer från allt annat en Gud,
vi måste öppna upp ögonen och börja sortera bort det som inte är av Gud,
i våra hem, traditioner och vardag!

Jag vet att jag verkar stenhård, men verkligheten är inte det vi ser med våra ögon,
utan andevärlden.

LITE OM NÅGRA HÖGTIDER:

Julafton = Satanistiskt, rent ut sagt, man lurar barnen att det är en tjock gubbe med skägg som ger gåvor, iställetför Gud. Jesus föddes inte i December.

Påsken = Pesach, den bibliska högtiden, har inget med kaniner som gömmer ägg och godis att göra.
Vem är det som försöker få vår konsentrationen bort från sanningen och Jesus?
Tänker du acceptera detta och fortsätta som vanligt?

Söndagen = "Sun-day" är ingen vilo-dag, det är avgudadyrkan för Solens dag.
Gud gav oss 10 budord, bland mörda inte och begå inte äktenskap står det HELGA SABBATEN.
Det är så pass allvarligt att vi BÖR hålla den!
Från Fredag solnedgång, till Lördag solnedgång, är den riktiga sabbaten,
de som håller den får speciella välsignelser i sina liv.

Halloween = Pumpan är för att inbjuda en speciell andemakt till ditt hem, varför skulle vi Guds renade barn, som älskar frid och ska sprida kärlek, varför ska vi deltaga i något skrämmande, klä ut oss till häxor och leka med mörkrets makter?


OM NAMN:

Jesus mor = Heter inte Maria på riktigt, det var för att det fans en gudinna, som hette Maria, som man trodde på i den tidens Grekland, så böt man Mijam till Maria.
Och nu har satan tom lyckats få Katoliker att tillbe denne, avgud.

Jesus riktiga namn:
http://www.youtube.com/watch?v=O9gXLTCFjvI&feature=related


Den här unga mannen vill veta sanninen och har kommit långt.
Han lär oss i sina videoklipp.
http://www.youtube.com/user/seekerofyhwh




Jag är inte kristen, jag är nasarée, (messiansk jude utan att vara Jude) :) 
det är den ursprungliga kristendomen, när den inte hade blandat in sig
i dumheter.

symbolen är för messianska Judar, menorah Guds symbol (stjärna) och fisk,
denna symbol är kraftigare en korset!

Love you all /JM
1 Anonym

Kan man någonstans i Sverige köpa ett sådant smycke? Svara gärna till min epost

skriven
2 Katarina

Hej!
Jag snubblade in på din sida av en ren tillfällighet och blev positivt överraskad.
Om du fortfarande läser meddelanden från din gamla blogg "Mirakeltjejen" så hoppas jag på ett svar ifrån dig.
Jag undrar var man kan få tag i detta vackra smycke som du håller i på bilden, och vad det i så fall kostar.
Jag har även besökt din nya blogg "Glädjens Dotter". Känner varmt för dina inlägg.
Mvh Katarina (även jag en nasaré)

Svar: Här är en länk som du kan beställa den ifrån, det är egentligen inte ett smycke utan en nycklebricka.
På amazon.com finns mycket messianska produkter för bra priser.

http://www.amazon.com/Red-Messianic-Seal-Key-Chain/dp/B00GJWVZJI/ref=aag_m_pw_dp?ie=UTF8&m=AJK00EQT4WLE2


Katarina, den nya bloggen du varit i är faktiskt även den gammal, har en ännu nyare som jag tror och hoppas du kommer stortrivas i:
http://wwthelord.blogspot.se/
Mirakeltjejen

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: