Innan själen kom in i kroppen..

I himmlen där alla själar skapas,
innan dom skickas ner hit till jorden,
innan dom sätts in i en kropp, i livmodern.

(Bibeln: Jer 1)

Så fick jag se något mycket märkligt..

Några heliga varelser kom inför Elohim,
med en nyskapt själ.
Elohim såg på den och undrade förvånat:
"-Hur fick ni den här själen att älska mig så mycket??"
Varelserna svarade:
"-Det är för vad den gått igenom"
Elohim svarade då:
"-Låt den då gå igenom det...."


Den själen.. fick jag.


Har tittat på bilder från mitt förfluta,
då jag suttit i ungdomsfängelse,
behandlingshem och sådant,
.. då har jag alltid endå blivit förvånad övern en detalj.
Under alla livets förhållanden, har jag haft Gud i tankarna,
det kan handla om ett kors jag målat i bakgrunden eller så..

Men NU är jag äntligen på rätt väg...





                       







/J.M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: