Traktat

Sitter vid köksbordet, har presis druckit upp min morgonvälling.
Grannen kom och pappa fick tillfälle att skryta att "Hon sitter och studerar Hebreiska"
Hehe, jo visst, varje gång jag sitter vid datorn. O:)

Jag har fått jobb av Gud, seriöst. :)
Han sa åt mig att gå ut och evangelisera, har fixat massor med traktater,
läste ur bibeln "inte ett av dina hårstrån ska komma bort"
Så jag bad, Gud, dessa traktater är mycket mer värdefulla en hårstrån,
jag ber att du ska välsigna dom, och att ingen utav dom hamnar hos en person
som inte behöver den.
Inget utav traktaterna ska komma bort!

Testade med att lägga ut ett traktat, från början,
endast en, på buss-sätet där jag suttit.

Gick till kyrkan för att be, förstår att det krävs mycket bön, när man är ute såhär,
vissa personer är mer ute efter mig, än mitt budskap.

Under intensiv bön, i all ensamhet, 
får jag ett sms från personen som hittat lappen, och tydligen
läst igenom den.
Vet inget om personen, men denne frågade.
"-Jesus?"..
Jag svarade förstås, men vilken underbar stund det var,
efter bara mitt första traktat.
HALLELUUJAAAAAAAA!!!!!! :D

oh, nu ringde någon med främmande nummer... :O ;D

Mitt traktat:


/ Johanna M
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: