Det är så liten skillnad mellan att älska och hata


"-Det kräver mer muskler att se ledsen ut än att le."

"-Det kräver mer energi att tycka illa om någon, än att älska någon."

"-Skratt är det nämaste gråt man kan komma."

"-Den man älskar som mest, kan man hata som mest."


-VÄLJER DU att tycka illa om en person,
då observerar du automatiskt personen extra,
den personens närvaro tar mer kraft och energi, du kan inte slappna av!
Och när personen är i samma rum,
-då letar du automatisk efter fel,
då du är fientligt inställd på personen.

"Det man söker, det finner man"

Ta fram ett rent, vitt A4 papper,
tittar du riktigt noga, så lovar jag att du kommer hitta fläckar/prickar
Ju nogrannare du tittar ju fler fel hittar du ..på det rena vita pappret!

Felen du ser, i sin tur ökar din negativa ställning mot personen,
och du går och bär på en börda som inte Gud vill att du ska bära på.

Befaller inte han att vi ska älska varandra?

När jag har en person i min närhet, som väljer att tycka om mig.
Då blommar jag, jag skäms inte över mig själv,
jag vågar skämma ut mig, få människor att skratta åt mig!
Jag vågar gå i vilka kläder och färjer jag vill!
Vågar vara den Gud skapat mig till!


Har jag en person i min närhet som inte gillar mig
som letar fel,
dömer även jag mig själv som dum, ful och odyglig,
jag börjar leta fel i mig själv, och om någon kan hitta fel,
så är det en själv, i sig själv!!!
Jag dömer mig själv även värre en den personen som inte tycker om mig.
Jag kan inte slappna av i den andre personens närhet,
och det i sin tur gör att personen får en ännu värre,
och ännu mer felaktig bild av mig.


Vem det en är som läser detta simpla inlägg nu.
....Hoppas detta ger någon typ av tankeställare.



Detta är mina negativa sidor:

1.) Jag är överviktig och har för stora bröst.

2.) Jag stavar fel ibland, och säger saker som jag först inte tänkt igenom.

3.) Jag är alldeles för sprallig, jag vill jämt vara överallt,
det kan lätt uppfattas som att jag är påflugen.

4.) Jag visar mina känslor väldigt snabbt och öppet.

-När jag är på bra humör kan gå omkring och le till allt och alla,
jag ger komplimanger och lägger ut tid och energi på totalt onödiga konverationer.
Det kan uppfattas som att jag är flirtig.

-När jag är arg, då blir jag jätte hård,
kan säga upp vänskapen hur mycket jag en älskar en annan person.

-När jag är ledsen, kan du uppleva mig som ett hot!
Du vet inte hur du ska hantera det och då är det bättre att du undviker mig.


(Vad ville jag med detta nu då?????????????)

fortsätt klart... Jämför Negativa sidor (1.) med possitiva sidor (1.)..fortsätt med alla punkter.

Detta är vad en annan person tycker om mig:

1.) Hon är rund och go.

2.) När hon pratar är hon öppen och ärlig.
Ifall hon säger något fel,
går hon och tänker på det och känner sig illa till mods tills hon rättat till det.

3.) Hon har massor med energi, hon hjälper till på alla möjliga ställen,
henne går det verkligen att lita på och räkna med, på den punkten.
Hon tar ansvar över alla runtomkring henne, är omhändertagande.

4.) Hon visar känslor öppet, därför kan människor lättare läsa av henne,
och när dom börjar förstå hur hon fungerar,
får dom lättare att tycka om henne.
-Hon bjuder verkligen på sig själv när hon är glad!
Hon smittar av sig med glädje, och kärlek.

-När hon blivit arg på en person, är hon jätte snabb med att förlåta personen igen,
då personen ber om ursäkt.

-När hon är ledsen är det jätte lätt att få henne glad igen.



Tänkte du på att det var exakt samma possitiva och negativa punkter?
....
Det hela hänger alltså på dig.. hur du tar en person.





Jag vill va ett helvitt papper, men kommer aldrig att bli det.
1 Linda

Du borde inte behöva känna detta



"Har jag en person i min närhet som inte gillar mig

som letar fel,

dömer även jag mig själv som dum, ful och odyglig,

jag börjar leta fel i mig själv, och om någon kan hitta fel,

så är det en själv, i sig själv!!!

Jag dömer mig själv även värre en den personen som inte tycker om mig.

Jag kan inte slappna av i den andre personens närhet,

och det i sin tur gör att personen får en ännu värre,

och ännu mer felaktig bild av mig."



Gud älskar dig, i hans ögon är du perfekt. Det borde vara din bild vad folk än säger och tycker.



Du vill väl följa Jesus?

Jesus var inte omtyckt och välbemött av alla, tror du han tänkte om sig själv "nej, nu är jag dum ful och oduglig..."



Förmodligen inte, därför borde inte du göra det heller!

Din identitet sitter i vad Gud tycker om dig! :)

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: