Sömnig Söndagsmöte ger Seger!

Sitter nästan och skuttar här på stolen av glädje och iver!!!
Jag vet inte hur och var jag ska börja..

Är i ungdomslokalen med Jonas nu,
det är Söndag, mötet har nyligen slutat.
Det var Bernt Wikman som höll i det idag.

Plötsligt börjar saker och ting klarna för mig,
medans han pratar,
saker ur bibeln som jag hört många gånger, och nästan kan utantill..
Men dom fick verkligen liv idag!!!

Alltså vilken sanning!


Har du någongång spelat singstar?
När du får rätt ton, och fyller upp hela raden med din röst, så blir det
massor med sköna poäng, och och man får liksom en innerlig känsla av
Wow! I did it! Kul!
(nu skäms jag lite, meningen var INTE att jag skulle göra reklam för min sångröst!,
Nu vart det fel.. Men jag tar ennu ett exempel, för er som inte fyllt upp raden med singstar ;) )
-Super mario då?
Eller egentligen vilket spel som helst, där man springer runt och kan samla poäng.
När du får den där guldslanten, eller vad det nu en kan vara..
SÅ låter det liksom "PLING!"

-Något sånt kan man säga hände på mötet idag!
Bland allt text, musik, prat.. såg Gud till, att jag verkligen kände och upplevde
att det var något speciellt som HAN ville att jag skulle få klart för mig just idag!
-Såhär kan Gud också prata!!!!!

(Har fortfarande, inte kommit till saken)

OOOH! SLUTA INTE LÄSA!! :D

3 GULDKLIMPAR som alla hört men som få fattat:
Om församlingen som kropp!

1.) Kristus är församlingens huvud, vi är kroppen.
-Vi är HANS BEN! DET ÄR VI SOM MÅSTE FÖR ATT DET SKA HÄNDA NÅGOT!
SÅ barnsligt enkelt, ansvaret ligger på oss.
<3

2.) Var och en av oss är en lem, eller delar till lemmar.
-Våra personligheter, våra intressen, o.s.v... gör att vi är olika lemmar,
när vi samlas, då kan vi också fråga.. Vart tog örat vägen??
Vi har inte sett till pekfingret på ett tag, vart är han??
*skrattar*
OM VI INTE KÄNNER VARANDRA VET VI INTE HUR VI SKA ANVÄNDA OSS UTAV VARANDRA HELLER!

Det är SÅ fantastiskt!
Om du känner personerna i din omgivning (lemmarna)
(får en väldigt fantasifull bild nu)
Om det kittlas någonstans på din kropp,
kan inte du inte klia, om du inte skickar dit handen!
-Vem är handen av dina syskon i anden???
<3

(Må Gud insperera dig nu efter detta, för jag ska skriva punkt 3 nu.)

-Vad var punkt 3?? Fanns det överhuvutaget en punkt tre?
Eller var det att jag i min iver tog i lite!?...

Nåja, vi borde ta bild på alla våra troende syskon,
och reklamera dom, vad dom har för uppgift,
hur dom fungerar i grupp och allt sånt.
TÄNK TÄNK! Vad GLAD Jesus (Huvudet blir!)
DÅ HAN SLIPPER SITTA I RULLSTOL!..... (använda bara vissa delar!) :D

-------------------------------------------
Bön:
Herre tack Jesus för inspirationen du gett mig.
Jag ber att flera ska bli inspererade av samma sak,
att min iver, och din KRAFT ska smitta av sig,
genom detta blogginlägg,
som ett possitivt virus..
Så att DU börjar bli mer levande bland oss,
DIN kraft....
Jag älskar DIG JESUS!
Amen.
-----------------------------------------------





- Så, ska vi börja bygga till en hel kropp nu eller vad säger du? :)

<3 / Er Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: