Liten vårhälsning till er från mig.

-Plötsligt kom värmen!
Vinterjackan har jag inga planer på att ta fram mer.
Fast jag var ute igår, så var det inte lika grönt som idag.

Regnet kommer lite titt som tätt,
då vill jag springa ut!
Finns nästan inget lika skönt, enligt mig,
som att känna vattendropparna rinna över mig,
samtidigt som solen skiner och man känner ljumma vindar..
doften av naturen är också ett stort plus.

Skrattar först, det käns så fel att bli blöt!
Blir blöt om kläderna, förstör frisyren, sminkningen...
Men efter ett tag, då bara njuter jag.

-Springer omkring i regnet, dansar, ler och tackar Gud!!!!

Har gjort så enda sedan jag var liten,
så fort man kom in var det bara o byta om till torra rena kläder.
Håret är fortfarande blött..
Då kan man sitta och titta på någon film.
Men helst ska det börja åska, det ska vara kolsvarta moln..
När man sitter där och all el är avstängd.
då kan läsa i en serietidning med ficklampan..
Kanske t.o.m Bibeln, där det står "om hur Guds röst låter som ett dån"
medans regndropparna knattrar mot fönster rutan.

När allt är så kravlöst, tror jag alla människor mår som bäst.
Att inte bli älskad och omtyckt för det man åstadkommer,

utan bara för att man är den man är.


Men det finns ett mycket djupare budskap i det,

Solen gör att det torkar omkring oss,
det blir torrare och torrare... tillslut..
Ökentort!
Då längtar naturen efter förnyelse.
Efter lång väntan kommer regnet,
fyller på naturens källor,
tvättar ren naturen,
och låter den törstige dricka.


På samma sätt gör Jesus,
att tex. gå till kyrkan, är som en härlig vårregn, inombords,
först kan det kännas "jobbigt att bli blöt"
För allt som jag är, måste sköljas ur, allt smink rinner av,
till och med frisyren som jag anstängt för att ha, faller ihop.
Jag blir (psykiskt) så enkel och eländig som jag kan bli.
Men bara det, kan få mig att slutligen blomma upp.

<3

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: