Hur hög lön vill du ha?

När det händer tex en trafikolycka, och ambulansen kommer fram till olycksplatsen,
då är det inte dom personer som skriker, som först får hjälp.
Dom som för mest liv, har störst risk att klara sig.

-Det är de personer som är knäpp-tysta, som behöver mest hjälp.

Detta är en lite otäck sanning.

Tänk personer, i din omgivning, eller vart som helst.
Den som är tystast, osynligast,
kanske är de precis den personen som har mest ont och är i störst behov av hjälp?

VAD HÄNDER NÄR GUDS BARN BLIR TYST?

Jag vet en äldre dam, hon kallas i Finland för "eldmormor"
Hon är smord utav Gud, och Gud använder henne.
Jag fick äran att sova i rummet bredvid henne en gång.
Jag frågade henne, vad hon gjorde för att komma så nära Gud.

Hon svarade, det var när hon inte längre orkade be..
som Gud kom och tog över.
När hon gav upp och blev tyst, kom Gud och mötte henne.

Säkert efter en lång tid med tårar och bön 
sa hon:
"Gud, jag orkar inte längre.."

Trots att hon nu fick smörjelse och blir använd,
så blev hon endå inte fri från bekymmer.
Det är det mest konstiga,
hon har fått fortsätta med sömnpiller på kvällarna osv osv..

Varför då??
-För att få en större lön i himlen!
Ju tyngre motstånd, desto högre lön, älskade vännen!!!

Någon missionär har en gång sagt:
-det är bättre för er, som inte Gud sagt att ni måste åka,
för ni kan göra som ni vill.
När Gud skickar, finns det längre inga andra alternativ.

Jag håller inte fullständigt med den personen.. För:
-dom får inte lika stor belöning i himlen, som han som Gud befallde att gå.

Gud som arbetsgivare:
Han ger dig inte de lättaste jobben, han ser till att du får den bästa möjliga lönen!

Moses skrek inte ut: -JAAA JIPPIII!!
När Gud befallde honom att gå till kungen och fråga om
han fick ta med sig alla kungens slavar ur landet.

Är vi redo, är Jag och Du redo, att
låta Gud bestämma i våra liv,

.. är du säker på att du inte vill vara självständig?



Hur mycket du en skulle lida, så finns det altid en som lidit mer..
-men han fick också den största lönen.


 
lite dum bild i detta sammanhang, I know.. :) Men lite rolig. Erkänn ;)

<3 syster /Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: