I love and miss Afrika <3




Min första resa till Afrika:
-Var när jag var omkring 10 år,
det var överhuvudtaget min första resa utanför Nordens länder.

-Åkte dit med min morfar och mormor.
till ett land som heter Marocco, staden heter Agadir.

Mitt hjärta blev berörd.

-Jag blir fortfarande berörd när jag tänker tillbaka..
Då tänkte jag som ett barn,
jag såg all fattigdom, elände..
Såg b.l.a en kvinna med helsvarta tänder..
Jag tänkte: "När jag blir stor ska jag köpa tandborstar.. och keps, till dom i Afrika!!"
Jag själv bar på keps, solen sken starkt!!!

-----------------------------------------------

Afrikanska möten:

Afrikaner, dom har riktig FIRE i sig!
Gör dom något för Gud så gör dom det ordentligt!

Afrikaner, (mitt hjärta smälter och jublar av lycka)
De räcker upp sina armar mot skyn och höjer rösten till Gud!
Det står i Den Heliga skriften att "ROPA TILL GUD!!!!!!"
På deras möten somnar man inte!
Till och med BARNEN RYCKS MED!
(Vilket aldrig jag sätt i en Svensk kyrka)


I Afrikanska möten får man vara den man är!!
Vill man dansa, vill man ropa, vill man göra något, så är det bara att göra det, för Herren!
Ingen skämms, eller säger åt varandra.
-Där hyser man respekt för Gud på det verkliga sättet, inte människo-gjorda reglers vis.
Att bönerna når upp till Gud, är viktigare en om det gör ont i öronen.. :)
(visst, Gud hör tysta böner, men höjer man rösten så blir bönen kraftfullare,
hela kroppen, anden och själen rycks med på ett mer övertygande sätt
Det är härligt att be på det sättet ibland också!!!)

(Detta är vad jag upplever jag kan också ha fel)

-------------------------------------------------------------------

ROLIGT OM EN SVENSK PASTOR I AFRIKA:

Ove Lindeskär, (en av mina favorit pastorer)
som är en lite rund, stel gubbe (men det märks inte när han talar!)
Han är också även missionär, och han berätta om en gång då han var på möte i Afrika,
där dom prisade Gud med allt dom hade, ande själ och kropp:
-De dansade så t.o.m han rycktes med.
Han tog av sig sin slips och snurrade den i luften ovanför hans huvud!
WOHOOOOOOOO!! 
Oj, vad vi skrattade när han berättade detta.
Stackars oss "Svenskar".. :)
Vi har bara kroppen till för att stoppa i den mat. 
Eller vadå???
-Vi vet inte hur man använder den på andra sätt.. :)))

Inte gick afrikanerna till Ove och sa "Nej, sådär får du inte göra!"
Dom lät honom prisa Gud på sitt sätt!

Vet att det finns ställen i Afrika, där man faller ihop innan man ens hunnit in i möteslokalen,
för Guds närvaro är så stark över platsen där dom prisar Gud.
-Varför är det inte så i Sverige??
------------------------------------------------------

Så missionär till Afrika?
Det är snarade Afrikaner som borde komma till Sverige, för att lära oss!

Nåja... Det finns också många ofrälsta i Afrika, många 
avgudadyrkare, och människor som gör fruktansvärda saker
(många saker tycks även vara värre där, en vad det är här i Sverige)
..men jag vill till Afrika Gud.
jag är rädd, (speciellt för Etiopien) men hellre dör jag för Gud, en sitter hemma och dör i mig själv.
--------------------------------------------------------

Har Gud på något sätt bekräftat att Han vill att jag ska dit? :)
Ojoj... du skulle bara veta allt...

-I min garderob, har jag en påse med kepsar.. (Gud har humor you know)
- I Julklapp fick jag en underbart stor resväska, av pappa och Agneta.
När pappa såg den för några dagar sedan sa han (Oj vad stor)
Fast han själv var med o valde den till mig. 
-Av mamma fick jag nyligen en väska, som är tillför resande,
den innehåller solkräm, shampo och sådana saker..
-Av Gud har jag fått pengarna för detta redan..
-Afrikaner är det folkslag som ligger närmast mitt <3
-När jag går på stan ibland, fantiserar jag att jag går i Afrika.
Jag fantiserar vad jag skulle gå och göra, vad jag skulle säga osv..
-Av alla världens länder och platser, så är det bara dit jag vill för att missionera.


Kommer på flera saker som är bevis på att det är Guds ledning i det hela,
men dessa saker är egentligen mellan Gud och mig,
så jag behöver inte berätta allt. ;)


HAN skickar mig dit HAN vill, när HAN vill.
<3
Låt honom göra detsamma med dig!!!


~~~~~ ><> ~~~~~~

 Bön (som är indirekt till Gud):

GUD DU gav planerade mig långt innan jag föddes,
DU gav mig liv och gav mig ett namn, som bara DU vet.
Nu ger jag DIG mitt liv.
DU har en färdig plan för oss alla, 
DU vet vad det finns hos oss som DU kan använda.
DU vet vart vi är som lyckligast,
i vilka omständigheter, bland vilka människor..

GUD tack för att DU tänt mig,
jag väntar bara på att DU nu också ska sända mig...


~~~~~ ><> ~~~~~~¨


med vänliga hälsningar /Johanna
1 Linda

det kanske är därför det är så billigt att åka just dit? bara 4000 kr typ...! =)

skriven
2 Johanna M

OH! :) Isåfall har jag råd o åka dit flera gånger ;)

<3<3<3

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: