Precis innan solen stiger upp är det som mörkast!!!

De som läst mitt förra inlägg vet,
att jag har mått jätte dåligt!!!

Jag bad mina kristna vänner att ta bort mig som vän på facebook.
Vissa gjorde det. (Om du är en av dem får du gärna lägga till mig igen)
T.o.m de ofrälsta blev jätte oroliga för min skull!

Jag tänkte välja att gå efter mina "köttsliga" behov,
som kommer direkt från Djävulen.
Jag tänkte och kände, att det inte fanns någon återvändo för mig.

I mitt hjärta hade jag bestämt mig för att vända ryggen till Gud.

Samtidigt trodde jag fortfarande på Honom.
Jag bad till honom, och bad mina älskade vänner och syskon i anden,
att be för mig.

Det hela gjorde i förregår, en total U-sväng!
Jag har nu den perioden i mitt liv, där jag verkligen ser och känner
soluppgången!!!
Guds extrema NÅD räddade mig!
Och idag sa han till mig!
"-Dina synder är förlåtna"

JAG SVÄMMAR ÖVER AV LYCKA!

Annars hade jag ju blivit kvar i mörkret, stannat där,
och missat de underbaraste som hänt hittills i mitt liv!


Jag vet vännen min, att vi lever i en tung tid,
men går vi inte igenom svårigheterna som vinnare,
kommer vi aldrig få se soluppgången.

EN del av er, tog på sig en börda, och bad för min skull.
Det var säkert jobbigt och tungt.
Snälla du, gläds med mig!
Säkert tack vare bönerna, har Gud visat mig nåd!!!!!!!!!!!!!!!


5 TIPS TILL DIG under svåra perioder (OBS! Detta är bara mina åsikter, dom kanske inte passar alla!):
1.) Om du inte känner för att gå på möten, gå till kyrkan osv.
-Gå dit för Jesus skull.
(Om vi inte håller oss andligt vakna och uppdaterade, får den onda värdlen snart ett grepp om oss.)

2.) Om du hamnar i fruktansvärda frestelser, sådana som du känner att du inte ens kan motstå.
-Be Gud om nåd.
Har du ingen vilja till att be så, så kan du be att Gud ger dig vilja!
Be även vänner om hjälp med bön.

Försök kämpa emot, gör det för Jesus skull! Han har dött på korset för DIN skull,
och det lilla du lider på vår jord för Jesus skull, är inget i jämförelse med hur Han fått lida för dig!!!!!

3.) Ge Gud en "sista" chans,
(Jag vet att det är Gud som ger oss chanser och inte vi Honom)
men säger du så, så är det som att du sträcker ut en hand åt Honom som Han kan få tag i,
det är som det sista hoppet (vad vi tror själva) innan vi sjunker. (Som Petrus kan man nog säga)
-Jag gjorde så, och HAN TOG TAG I DEN!
Nu är det inte längre en "sista chans"

"Sista chans" I praktiken fungerade de så för mig, att jag tog bort kontaktinformationer, blockerade personen
och tänkte flytta.
-Men nu behöver jag inte ens längre flytta!!

4.) Musik påverkar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
På youtube finns massor med låtar som kan vara "jobbiga" för lyckliga kristna,
men tröstande och uppmuntrande för de som är "i botten"
Som tex JJ Heller.
-När man nått botten, finns det förresten bara en riktning kvar, och det är uppåt.
Annars blir du kvar där "nere"

5.)  Är du en liten grubblare som jag,
då kan du skriva fördelarna med det "dumma" du planerar att göra på ett papper,
sedan skriver du ner allt Jesus kan ge.
Jämför. Det kan ge dig vilja att kämpa.

Finns massor me fler saker du kan göra.
Dett var bara de några första jag kom på.


Till mina syskon i anden från mig: 
http://www.starterupsteve.com/swf/cantsmilewithoutu.html

 

“Precis innan solen stiger upp är det som mörkast” / Johanna



Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: