Mysteriet om nära vänner.



Vad är det som får oss att välja vilka vänner vi har?

Vad är det som får oss att bara välja vissa att släppa riktigt in i hjärtat?

Varför älskar jag alla, men är inte intresserad av att vara vän med alla?



-Önskar inte det vore så begränsat, men det är ett stort mysterium.
För vi alla har det så att bara vissa får bli en riktig vän..

Bibeln varnar oss, eller uppmanar oss att välja rätt vänner.
"Man blir som man umgås"

Charles är en klok ung man, :D han lärde mig "Birds of the same feather allways fly together"

Han kommer nästan från andra sidan jorden.. haha..
Men tror inte jag träffat någon med lika många likheter!

Tror att vissa av er kanske funderar, om det kanske kommer kunna bli något mer
mellan mig och Charles.
Jag skulle gärna säga Nej.
-Vi älskar varandra jätte mycket, men vi är för lika,
jag har den erfarenheten att man inte ska välja en för likadan partner,
för man blir trött för fort.

Om Gud ger mig en ny d.v.s. förståss.
-Men vad är jag till att säga nej?
Gud är den som bestämmer sånt härdanefter i mitt liv.

Många av er vet ju hur det gick när jag själv valde en partner.
...Får tacka Gud att jag fortfarande är i livet!


Den enda krav jag har för mina allra närmaste vänner...
Är att personen måste älska JHVH minst lika myckets om jag.

Han är livet, sanningen och vägen.




"Ta inte dina närmsta vänner förgivet,
de är en gåva från Gud."










<3 syster /Johanna

1 Linda

Den enda krav jag har för mina allra närmaste vänner...

Är att personen måste älska JHVH minst lika myckets om jag.



Vem kan mäta det?



Dessutom borde du tänka efter på det där... Man blir som de man är med... Om du är med dem som älskar Gud mindre än dig. Borde inte de börja älska Gud mer? hmm... Var inte jesus vän med dem som älskade gud mindre än han själv? Vill inte du följa jesus?



hmmmm......

skriven
2 Johanna M

Jätte bra kommentar Linda!

Tack för den!

Jag tänker såhär, att klart vi ska vara vänlig mot alla, men en nära-vän är en person som man delar "allt" med.

Hur dina närmaste vänner är påverkar hur du tänker, agerar, pratar och ser på livet!



Jag har många vänner, jag älskar mina fiender,

och jag drar dom närmare Jesus förhoppningsvis.

Men det är inte alla som är mina närmsta-vänner.

Hoppas du förstår att det är en skillnad.

och det är inte för att vara egoistisk.

skriven
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: