Mer en en ny vän, Charles Otim

Jag har fått en gåva från Gud :) En vän, en själsfriende?

Låt mig presentera..................................

Den tuffe Charles Otim! :D



*apploder apploder*



(Charles, if you whant to understand what I'm writing about you, you can translate on Google..)

-Heheh, lite taskigt? Jag erkänner jag är lite trött på Engelska,
pratar det varje dag, har kommit på mig själv TÄNKA på engelska,
och när jag pratar Svenska nu mera så biter jag mig själv i tungan.




Charles är lika gammal som jag,
och vi tänker likadant, har samma humor och samma åsikter i det mesta.

Han är lite lugnare en jag bara, och hans rullstols handikapp,
har tvingat mig att bli mer tålmodig.

Men nu har vi kommit på att han kan hålla i min cyckel när jag cycklar..
Så vi är snabbare en de flesta.

Dessutom är det roligt när människor ser glada ut när vi rullar förbi.. för det ser lite roligt ut.

Charles.
Han har varit med om fruktansvärda saker,
endå har han det varmaste, snällste hjärtat jag träffat på.
Han är förstående.
Barn älskar honom.
I hans närvaro är man trygg.

Innut i han, lyser det ett starkt ljus, av levnadsvilja och glädje.
Massor med energi.

Nackdelen med honom är att han grubblar så mycket..
och eftersom jag också har den nackdelen,
kan vi grubbla oss deprimerade tillsammans, vissa stunder..
-Tills jag börjar skratta, för det är så komiskt när vi båda är
på dåligt humör samtidigt.

Charles,
du får mig att blomma, som få andra får.
Jag känner mig älskad för den jag är.


Om du försvinner, blir jag helt ensam igen.

Hur kan detta vara ett mirakel??

Charles kan berätta massor själv..

-efter en 6 månader lång resa ute i havet,
gömd i en hytt, slutade tillslut hans resa här Sverige och tillsist i Sundsvall...

-Varför just Europa, varför just norden, Sverige, Sundsvall..?!!?

GUD visade Charles den första drömmen om mig,
redan 3 dagar efter att vi träffats första gången,
Efter ett tag berättade GUD honom mitt liv,
under tiden vi lärde känna varandra.
-GUD leder mig genom honom idag,
genom varnande drömmar osv.
Charles får namn på personer i drömmarna som han inte känner,
som bara jag vet.... vilka det är.
Det är jätte spännande! :)

Jag vill på något sätt inte göra mig själv till något "speciellt"
absolut inte! GUD är den som gör detta, och HAN gör otroliga saker
i allas liv på ett eller annat sätt.



<3


tack för att du läste!
Älskar er. //Johanna M

Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: