Midsommar utan stången!!! TACK!

Hejssan!  :))) <--- (Oj vilken dubbelhaka!!)

Jag la ut bilder från midsommarlägret och berättade om en rolig bönestund..
i mitt förra inlägg...
Men jag har något mer att säga!
Jag känner att jag kanske inte borde lägga ut det på mitt blogg av alla ställen,
men vill höra även dina/era åsikter.

Midsommardagen är enligt wikipedia en kristen högtid.

..visst visst, det kan köpa men...inte midsommarstången!


:D

Vi skämmer rent ut sagt ut oss när vi hoppas och dansar och sjunger kring en jättestor..
Ni.vet.vad.vet.liknar.usch!

Det är ju inte så långt ifrån guldkalven som dom dansade omkring i Mose tid som Gud blev arg på eller??

Jag önskade nästan att en blixt skulle komma och bränna upp stången på lögdö i år.
:)


Nej, snälla, förklara för mig nu påengång!!!
-Varför har vi kristna accepterat den traditionen?
varför kan vi inte sjunga, dansa och hoppa,
-glädjas till Gud,
utan en såndär stång???

En avslöjande bild?..

Blunda nu om du inte vill se naket! :D



:@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vi älskade låten som handlar om Be för sverige..
http://www.youtube.com/watch?v=gemQErhF57E

Men glöm inte att be för oss kristna..
-Vi måste lära oss att säga ifrån! på flera plan.. kanske även traditioner!??

/ er Johanna
Kommentera inlägget här:
Namn:   Kommentar:
Kom ihåg mig?
Mailadress:
URL/bloggadress: